יום חמישי, 29 במרץ 2012

ערב הוקרה לכבודו של הרב ד"ר יהודה פליקס והשקת הספר מאורות ליהודה

מכללת אורות ישראל החליטה להביע הוקרה מיוחדת לראש המכללה הראשון ומייסדה, הרב ד"ר יהודה פליקס ולהוציא לכבודו ספר מאמרים בנושא הגות וחינוך. הספר "מאורות ליהודה", שנערך על ידי הרב ד"ר משה רחימי, כולל בתוכו מאמרים מפרי עטם של רבנים, מדענים, שותפיו לדרך החינוכית ומרצים מהמכללה, ועוסק במגוון עניינים תורניים וחינוכיים עדכניים.

ביום רביעי, כ"ז באדר תשע"ב, נערך ערב הוקרה לכבודו של הרב פליקס והשקת הספר בקמפוס המכללה באלקנה. הערב נערך במעמד נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל וחברי ההנהלה, הרב יעקב אריאל, רבה של העיר רמת גן ומרצה במכללה, הרב חיים דרוקמן, יו"ר מרכז ישיבות בני עקיבא, מר יגאל כהן-אורגד, נגיד המרכז האוניברסיטאי באריאל, אישי ציבור וחינוך, ובנוכחות קהל רב ובני משפחה.

מנחה הערב, מר ציון ששון, פתח בסקירת פועלו התורני-חינוכי-אקדמי של הרב ד"ר יהודה פליקס ושיבח את המכללה על היוזמה להוקיר מפעל חיים זה. נשיא המכללה, הרב פרופ' גוטל, עמד בברכתו על תרומתו הייחודית של הרב פליקס בבניין המכללה בחומר, בתורה ובאקדמיה, והדגיש את התודה העמוקה שהמכללה רוחשת לפועלו. הרב חיים דרוקמן הדגיש בברכתו את המהפכה שחולל הרב פליקס בהתוויית דרך חינוכית לבנות ברוח הציונות הדתית אשר פירותיה ניכרים היום בכל רחבי הארץ. את בוגרות המכללה ותלמידותיה ייצגה גב' אורלי וייצמן, בוגרת המחזור הראשון. גב' וייצמן שיתפה את הנוכחים בהרגשת החלוציות ובפריצת הדרך שהן חשו בלימודיהן במכללה תחת מנהיגותו של הרב פליקס. את מסכת הברכות סיים הרב צבי אלימלך נויגרשל שיחד עם הרב פליקס היה מראשוני המורים ולימד במכללה במשך כשלושים שנה. הרב נויגרשל דיבר על התכונות הנדרשות ממנהיג ועל הרוח שעליו להשרות על סביבתו. לדבריו, הרב פליקס היה מנהיג מצטיין, הן בתחילת הדרך בייסוד המכללה הן בהמשך – בניהולה, בהצבת המטרות הנעלות, בהתוויית הדרך ובגיבוש הצוות והתלמידות סביב הרעיון הגדול. הרב פליקס ידע להכתיב את הדרך הגדולה ובד בבד לאפשר את הביטוי האישי של כל אחד מהמורים והתלמידות.

נוסף על הברכות, פרופ' יוסף ישורון, רקטור המכללה לשעבר, ריתק את הנוכחים בהרצאה אקדמית בנושא: בזכות המחלוקת-מחלוקות מדעיות והשלכותיהן.
בסוף הערב הוענק לרב פליקס הספר מאורות ליהודה בכריכת עור מהודרת. המכללה הוקירה גם את פועלה של הרבנית דבורה פליקס, הן כמורה במכללה הן כעזר כנגדו של הרב אשר לא מעט בזכותה התפנה הרב פליקס לפועלו החינוכי הציבורי.
את הערב הנעימו זוג נגנים בקטעי נגינה בנבל ובכינור.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה