יום חמישי, 19 ביוני 2014

עושים קולנוע – עושים היסטוריה: פרס הצטיינות ליזמה מכללתית

מאת פנינה פרנקל,ראש ההתמחות לתקשורת ולקולנוע

"עושים קולנוע – עושים היסטוריה" הוא פרויקט פיילוט המנסה להעביר את התלמיד חוויית לימוד אקטיבית ובמהלכה גם הארכיון הופך להיות "דינמי". הפרויקט מאפשר לשלב עשייה בתהליך הלמידה ובכך הופך את שיעורי ההיסטוריה והקולנוע לחוויה רב-חושית. הפרויקט נבנה מתוך אמונה כי כאשר התלמיד מגיע כתחקירן, כבימאי, כמפיק וכעורך הוא חווה למידה משמעותית. נקודת המבט שלו משתנה והמוטיבציה להשקעה בעבודת החקר לקראת הפקת התוצר הממשי גבוהה יותר.
מכללת אורות ישראל יזמה פרויקט חדשני זה תוך שיתוף פעולה אינטר-דיסציפלינרי בין ההתמחות לתקשורת וקולנוע ובין ההתמחות להיסטוריה. נוצרה סדרת סרטים קצרים (3 דקות כל אחד) המבטאת דילמות משמעותיות שהיו ליהודים בתקופת טרום השואה. הסטודנטיות להיסטוריה תִחקרו את הנושאים, הכינו את התסריט וניסחו את הדילמות תוך מתן מידע על פרטי לבוש, עיצוב הסביבה וכו'; הסטודנטיות לקולנוע יצרו והפיקו את הדילמות על פי המידע שהתקבל. התוצרים הם חמישה סרטים הנוגעים באופן רגיש ועדין בתקופה קשה, משקפים את הלך הרוח של התקופה ההיסטורית של טרום השואה ומשמשים כפתיח למערכי שיעור בנושא.
"משואה – המכון הבינלאומי ללימודי השואה" החליט להעניק למכללת אורות ישראל פרס חינוך על מיזם חינוכי זה. בנימוקים לפרס צוין: "אנו מברכים על החשיבה היצירתית והרציונל הפדגוגי הייחודי שבאו לידי ביטוי בפיתוח של למידה, חינוך והערכה. נראה כי החוויה הלימודית של התלמיד שילמד מהסרטים הללו, תתרום תרומה של ממש ללימודי השואה בבתי הספר".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה