יום חמישי, 19 ביוני 2014

כנס "יום המורה הצעיר" תשע"ד לזכרו של מורה המורים מר יחיאל שוקרון ע"ה עמד בסימן העצמת המורים המתמחים העומדים בפני אתגרים חינוכיים והלכתיים, ואחראים על פיתוחו של ההון האנושי היקר ביותר במדינת ישראל.

מאת ד"ר זאב קאים,
מרכז תכנית הסטאז', קמפוס רחובות

כמדי שנה, נערך בל"ג בעומר כנס "יום המורה הצעיר" במכללת אורות ישראל, קמפוס רחובות, לזכרו של "מורה המורים" מר יחיאל שוקרון ז"ל, שהיה ממייסדי המכללה. האירוע מהווה יום שיא למתמחים בהוראה ובמסגרתו הם נחשפים להעשרה ולכלים יישומיים בתחומי הלכה וחינוך מפי אנשים פורצי דרך ובעלי ניסיון עשיר בתחומם. את המתמחים כיבדו בנוכחותם נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, דיקנים, נושאי תפקידים, מנחי הסדנאות ומרצים, שפתחו צוהר בפני המתמחים לעיצוב תפיסה חינוכית מובילה ומקסום יכולותיהם.
 המושב הראשון בכנס נפתח בסימן "קרבה שנת השבע שנת השמיטה". ראשון לדוברים היה נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, אשר הציג את האתגרים האידאולוגיים וההלכתיים העומדים לפתחנו בשנת השמיטה. במוקד דבריו הועלו בעיות הלכתיות וחינוכיות בשנת השמיטה כמחנכים וכיהודים החיים במדינה, תוך סקירת החלופות להתמודדות ודירוגן עבורנו כחברה ציונית דתית. בהמשך זכו המתמחים לדברי ברכות וצידה לדרך מפי דיקן הלימודים, הרב ד"ר יחיאל לאש, ודיקן הסטודנטים, הרב ד"ר יוחנן קאפח. המושב הראשון הסתיים במצגת שתיארה ברוח הומוריסטית את השלבים שעברו הלומדים בתהליך המפרך של הסטאז' ושיחה עם מר נתי פריד על המשך דרכם החינוכית ביחידה להתפתחות מקצועית שקמה במכללה.
במושב השני עסקנו בכישורים הנדרשים מהמורה הצעיר. מר עזרא היידו, מומחה בתחום גישור והנחיית קבוצות, עסק בהרצאתו בפיתוח תקשורת בין-אישית בין המורה לגורמים שונים במשולש הבית-ספרי: תלמידים, הורים ואנשי צוות. אורח נוסף במושב היה הרב ספי שרמן, מנהל בית הספר המאתגר "ראשית" בתל אביב, שחרת על דגלו את הסיסמה: "ציונות עם מצוינות". הרב שרמן סיפר על הצלחות בחינוך על פי עקרון החינוך השוויוני לכלל התלמידים, בדגש על העצמה של תלמידים ומורים והצבת ציפיות גבוהות. אין ספק כי התמהיל שספגו המתמחים בכנס של חזון חינוכי ציוני מוצק עם כלים יישומיים ותובנות לשיפור עבודת החינוך תרמו לתחושת השליחות החינוכית וחיזקו אצלם את אמירתו של הרב נריה זצ"ל: "גדולים – החולמים חלומות גדולים והופכים חלומות למציאות. גדולים – העוסקים במעשים קטנים והופכים את המעשים לגדולים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה