יום רביעי, 28 בינואר 2015

מכללת אורות ישראל בקיסריה

מאת ד"ר איל דודסון,
ראש ההתמחות ללימודי ארץ ישראל

אמרו חכמינו: "קיסריה וירושלים: אם אמר לך אדם חרבו שתיהן – אל תאמין; ישבו שתיהן – אל תאמין; חרבה קיסרי וישבה ירושלים – אל תאמין; חרבה ירושלים וישבה קיסרי – תאמין" (בבלי, מגילה ו ע"א). רצו לומר: קיסריה וירושלים הם שני יישובים שביטאו בתקופה הרומית ניגודיות מוחלטת בתרבותם ובצביונם. ירושלים היא עיר המקדש, הטהרה, האבן; קיסריה היא עיר האלילות הרומית, החולין, החול. לאחר שחרבה ירושלים הפכה קיסריה לבירתה של ארץ ישראל.
הסטודנטיות לתואר ראשון במכללת אורות ישראל, קמפוס אלקנה, יצאו ביום של שמש חורפית לסיור בקיסריה. הסיור הודרך על ידי סטודנטיות ההתמחות ללימודי ארץ ישראל. היה זה שיאו של תהליך הכנה ממושך שבמהלכו שקדו הבנות על לימוד תוכני האתר ועמלו על השיטות להעביר את מסריו. את התהליך הובילה גב' נעמה בינדיגר, ממרצות ההתמחות ללימודי ארץ ישראל. הסטודנטיות צללו אל סודותיה של קיסריה. הן למדו על תולדותיה, על המלך הורדוס – אבי העיר, על אופייה הרומי שהתבטא בתאטרון, במקדשים האליליים ועוד, על פלאי הטכנולוגיה העתיקה שהושקעו בבניית הנמל ובמערכות לאספקת המים, על חיי היהודים בעיר בדורות שלאחר החורבן, ועוד.
הסיור המכללתי מתקיים מדי שנה וכלול בחובות הלימודים. מכללת אורות ישראל רואה ערך עליון בהנחלת הקשר העמוק של עם ישראל לארצו בקרב תלמידיה, והסיור מהווה מרכיב חשוב במגמה זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה