יום ראשון, 10 במאי 2015

סדנה לניהול כלכלי נבון שהתקיימה במכללת אורות ישראל, קמפוס אלקנה, בשיתוף עם ארגון "פעמונים"

מאת הרבנית ד"ר לאה ויזל, דיקנית הסטודנטיות (אלקנה) ודיקנית לימודי החוץ

לאחרונה הסתיים מחזור שני של סדנה לניהול כלכלי נבון שהתקיימה במכללת אורות ישראל, קמפוס אלקנה, בשיתוף עם ארגון "פעמונים". סדנה זו היא ביטוי להשקפת עולם עקרונית של המכללה, שלפיה הכשרה מיטבית של מחנכות העתיד מחייבת העשרת עולמן של הסטודנטיות במגוון רב של הקשרים ואף דאגה לרווחתן.
לפי תפיסת המכללה, תפקיד המחנכת אינו מתמצה אך ורק בהעברת ידע ויש ליתן לכך ביטוי בשנות ההכשרה, הלכה למעשה. בסדנה נהנו סטודנטיות המכללה ובני זוגן, המתגוררים בקמפוס המכללה במגורי הנשואים, ממפגשים מועילים ומהנים שהתקיימו בשעות הערב. בשל הביקוש הרב נפתחו שתי סדנאות במקביל, שהועברו על ידי מר מוטי גלבוע ומר שי דוידוביץ' מארגון "פעמונים".
במסגרת המפגשים קיבלו הזוגות כלים מעשיים לתכנון כלכלת התא המשפחתי: חשיפה למושגים כלכליים בסיסיים, הסבר על תנאי הפנסיה והתנאים הסוציאליים במקומות העבודה ומשמעותם לטווח הרחוק, משמעות הריביות בגין הלוואות והשקעות, בניית יחס נפשי נכון אל הממון ועוד. יתרונה הבולט של הסדנה נבע מכך שהיא נבנתה עבור אלה הנמצאים פחות או יותר באותו שלב של חייהם ומתמודדים עם אתגרים פיננסיים דומים. הלמידה כללה אף למידה מניסיונם של המשתתפים. במכתב תודה שנשלח מטעם הזוגות נכתב: "אנו רוצים להודות לכם על כך שארגנתם את הסדנה של ארגון פעמונים. פתחתם לנו פתח לסדנה חשובה מאין כמותה שלא בהכרח היינו הולכים אליה מעצמנו. סדנה כזו חיונית מאוד עבור כל אחד וממש קריטית ובזמן הנכון עבור זוגות צעירים. יתרה מכך, מהנתונים שנחשפנו אליהם בסדנה 60% מאזרחי המדינה נמצאים במינוס. על כן אנו מרגישים שהקדמתם רפואה למכה אפשרית בעתיד, לפחות עבור חלק מן הזוגות". בכל ימות השנה, ובמיוחד בערב ליל הסדר, בו כה מודגש ערכו של הסדר בחיים, ראתה המכללה חשיבות בהקניית כלים לעריכת סדר ביתי- פנימי נבון גם בהקשר הכלכלי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה