יום חמישי, 2 ביוני 2016

יום עיון לזכרו של ד"ר משה קדם, היועץ האקדמי וממקימי המסלול לריקוד (מחול ותנועה

מאת שרונה פלורסהיים,
רכזת המסלול למחול

ביום שלישי, ד' בניסן, 12.4, התקיים יום עיון לזכרו של ד"ר משה קדם, היועץ האקדמי וממקימי המסלול לריקוד (מחול ותנועה). יום עיון זה הוא מסורת מזה שנים ומהווה אירוע מרכזי בלמידה האקדמית המתקיימת במסלול זה לאורך שנת הלימודים.
ביום שלישי, ד' בניסן, 12.4, התקיים במסלול לריקוד (מחול ותנועה) יום עיון לזכרו של ד"ר משה קדם, היועץ האקדמי וממקימי המסלול. יום עיון זה הוא מסורת מזה שנים ומהווה אירוע מרכזי בלמידה האקדמית המתקיימת במסלול זה לאורך שנת הלימודים.
ביום העיון הציגו ארבע סטודנטיות נבחרות משנים א–ד את פרי עבודת החקר שלהן בפני המרצות והסטודנטיות של המסלול לריקוד (מחול ותנועה). נועה פלדשטיין ואסנת גלבנדורף, סטודנטית שנה א, הציגו את הסמינריון המחקרי שלהן (בהנחייתה של ד"ר נעמה רמות), שעסק בנושא: "תחילת הדרך: השנה הראשונה בהוראת המחול"; מוריה גרינבאום, סטודנטית שנה ב, הציגה את סמינריון היהדות שלה (בהנחייתו של ד"ר ראובן טבול) בנושא "בתנועה לאיזון: התנועה ככלי תרפויטי לקשיי קשב וריכוז – סקירה פסיכולוגית ויהודית". במסגרת קורסים שעוסקים במחול בישראל ובעולם, מיכל שאלתיאל, סטודנטית שנה ג, הציגה את הסמינריון (בהנחייתה של ד"ר עינב רוזנבליט), שניתח את יצירתו של כוריאוגרף להקת בת שבע, אוהד נהרין, " 'החור' – 'נוכחות מתוך היעדר' – חקירת מציאות החסר ביצירה 'החור' "; יוכבד פולונסקי, סטודנטית שנה ד,  במסגרת קורס סמינריון העוסק השנה ביוצרים ויצירות הציגה את עבודתה (בהנחייתה של ד"ר שרי אלרון), "לטפס ולחצות קירות", העוסק באופנים שבהם קירות מוציאים לאור צורות ותכנים חדשים באמנויות הציור והריקוד.
במסגרת השילוב בין הלימודים העיוניים לפרקטיקה המעשית, תכנית יום העיון כללה גם קטעי ריקוד מתוך רפרטואר שנתי שלמדו הסטודנטיות ומתוך שחזורי יצירות של כוריאוגרפים  שעשו הסטודנטיות.
סטודנטיות שנה א הציגו קטע מתוך היצירה ''גן נעול'' של הכוריאוגרף נאצ'ו דואטו, וסטודנטיות שנה ג הציגו קטע מתוך היצירה "טבולה ראסה" של הכוריאוגרף הישראלי אוהד נהרין. שחזור היצירות שהועלו נעשה במסגרת קורס רפרטואר של המרצה אליס דור כהן.
סטודנטיות שנה ד, אלישבע וולף, אורית מזרחי ואביה סולומון, הציגו ריקודים ששוחזרו על ידן במסגרת קורס "סמינריון המחול במערב" של המרצה ד"ר שרי אלרון.
הסטודנטיות, בהדרכת צוות המרצים של המסלול, הפגינו חשיבה עצמאית, מעמיקה וחוקרת ושיתפו את הנוכחים בתהליכי הלמידה האישיים של כל אחת מהן.
יום העיון לזכרו של ד"ר קדם מהווה נדבך משמעותי בהצמחת קהילת שוחרות מחול חוקרת ולומדת. פיתוח סקרנות החקר וההבניה של החשיבה האקדמית של סטודנטיות המסלול, לצד הלימודים המעשיים בסטודיו ותהליכי היצירה, מבססים בוגרות עם קשת רחבה של כישורים ויכולות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה