יום שני, 3 בדצמבר 2012

טקס פתיחת התערוכה "שירת הצבעים" בספריית מכללת אורות ישראל, קמפוס אלקנה

מאת עמליה צורן,
מנהלת הספרייה

צבעים עזים, השתקפויות של אור ושל מים, חגיגה לעיניים – זוהי ההתרשמות הראשונית מן הציורים התלויים בקומת הכניסה של בניין הספרייה בקמפוס אלקנה.

הציורים – פרי ידיה של ד"ר חנה שמרלינג – מוצגים בספרייה במהלך שנת הלימודים תשע"ג וזוכים להתפעלות רבה.

טקס פתיחת התערוכה התקיים ביום ג' (כ"ח במרחשוון תשע"ג, 13 בנובמבר 2012), בהשתתפות האמנית ד"ר חנה שמרלינג, בני משפחתה וחברים. נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, ציין בדבריו את חשיבות האמנות שהיא דרך נוספת להבעת אמונתו של האדם, ושיש לעודד את האמנות כשהיא באה מתוך מקום של אמונה שלמה בקב"ה. הוא הדגיש את חשיבות הקשר שבין השכל והרגש הבאים לידי ביטוי בשילוב של האמנות (הרגש) עם הספרייה (מצבור הידע והשכל).

בתערוכה מוצגים ציורים בסגנונות שונים, המביעים את רחשי לבה של האמנית. ליד חלק קטן מן הציורים מוצגים שלטי הסבר, למשל: "אפרת (בת משפחתנו), ממגורשי גוש קטיף, ביקשה לזכור את המקום כחוויה נעימה של נעוריה, כאשר הדקלים והים משקפים בעיניה את החלום שנגוז. בקשה זו היוותה השראה למספר ציורים". ציטוט זה מדבריה של ד"ר חנה שמרלינג מוצג ליד ציורי הדקלים התלויים על קיר הספרייה. מתחת לציורים ניצבת כוננית ובה תצוגת ספרים על גוש קטיף.

ספריית קמפוס אלקנה רואה חשיבות רבה בשילוב האמנות עם עולם הספרים והמידע הממוחשב. אנשי הספרייה רואים באמנות דרך נוספת המביאה לידי ביטוי את גדלות רוחו של האדם ואת כושר היצירה שלו, בדיוק כמו ספרות ושירה, קולנוע ומחול, הגות ואמונה – תחומים הנלמדים במכללה ומיוצגים באוספי הספרייה.

התערוכות בספרייה מתחלפות. בכל שנת לימודים מוצגת תערוכה מפרי יצירתו של אחד מחברי סגל ההוראה או חברי סגל המנהלה של המכללה.

ניתן לבקר בתערוכה בשעות הפתיחה של הספרייה (בימים א'–ד' בשעות 8:00–19:45, ביום ה' בשעות 8:00–15:45).

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה