יום שני, 10 במאי 2010

לוקחים אחריות ומונעים את תאונת הדרכים הבאה

ד"ר מיכל אונגר רכזת נושא בטיחות בדרכים במכללה

החינוך לזהירות בדרכים הוא משימה לאומית שמטרתה להכשיר את התלמידים לתפקוד יעיל במערכת התעבורה, ללמדם עקרונות התנהגות מבוססים על אחריות אישית ולהנחיל להם ערכים של מחויבות לשמירה על חיי אדם וכיבוד חוקי המדינה. כמחנכות, בעתיד הקרוב, משימה זו מוטלת על הסטודנטיות של מכללת אורות ישראל.

הנהלת המכללה החליטה לערוך השנה שני ימי עיון בנושא "החינוך לזהירות בדרכים". מטרת ימי העיון: לקחת את האחריות לידיים ולחנך לבטיחות בדרכים אותנו ואת הדור הבא.


ביום הראשון שמענו את הרצאתו החשובה של הרב פרופ' נריה גוטל שדיבר על "זהירות בדרכים הלכה למעשה". הרב גוטל, כדרכו, שילב "בין החול לקודש" ולימד סוגיות הלכתיות הדנות בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים.
לאחר מכן הרצה בפנינו ד"ר דן לינק על "מעורבות אישית בתאונות דרכים". ד"ר לינק הוכיח לסטודנטיות, באמצעות מצגת שכולה דוגמאות, שכל אחת מהן יכולה למנוע את תאונת הדרכים הבאה.
הסרטון "לילדים אין בלמים", הוסיף לנו מֵמד אור-קולי על הסכנות האורבות לילדים בדרכים.
לאחר ההפסקה שמענו את שיחתו המרגשת של ישי מאיר, אבא של יערה ע"ה, שנהרגה בתאונת דרכים. יערה הייתה בדרכה הביתה כשנהגת עייפה פגעה במכוניתה "חמש דקות מהבית". ישי, אביה, מנציח את זכרה בסַפרו על תכונותיה הטובות ועל כישוריה המדהימים. ישי חילק לסטודנטיות את תמונתה של יערה.
הסרט "תאונה בערבה" שצפינו בו לסיום, הראה את הדקות האחרונות של ארבעה נערים שנהרגו בכביש הערבה בשנת 1994. בדיון שנערך לאחריו ניסינו להבין מה היו הסיבות לתאונת הדרכים וכיצד ניתן היה למנוע אותה.
היום השני, יום שיא בנושא "החינוך לבטיחות בדרכים", הוא המשך ישיר ליום הראשון. ביום שלישי, ט' באדר תש"ע (23 בפברואר 2010), כל סטודנטיות שנה ג' לימדו את נושא הזהירות בדרכים בכיתות האמון בבתי הספר ובגני הילדים. את מערכי השיעור הן לקחו מתכנית הלימודים בזהירות בדרכים המופיעה באתר של משרד החינוך. יום זה נעשה בתיאום עם רכזת ההדרכה, הגב' דליה פלסר ובשיתוף כל המדריכים הפדגוגים.

תגובה 1: