יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

מכתב מרגש מסטודנטית

בס"ד

י' באב תשע"א
לכבוד
הרב פרופ' נריה גוטל - נשיא מכללת "אורות"
הרב דר' רחימי – דיקן מכללת "אורות"

הנדון: לימודיי בחוג למתמטיקה במכללת אורות
ברצוני לשתף מחוויותיי והתרשמותי במסגרת לימודיי לצורך הרחבת הסמכה להוראת המתמטיקה, במהלך השנתיים האחרונות, בחוג למתמטיקה שבמכללה. אני עוסקת בהוראה מזה 16 שנה, בתחום החינוך המיוחד. את השכלתי האקדמאית, תואר ראשון (בחינוך) ושני (בניהול), ותעודת הוראה רכשתי באוניברסיטת ת"א. הגעתי למכללת "אורות" על מנת ללמוד לקראת תעודת הוראה נוספת בתחום המתמטיקה.

אני רוצה לציין לשבח , את סגל החוג למתמטיקה , ובראשם את דר' זייטון. רמת הלימודים בחוג למתמטיקה היא גבוהה ומקצועית, ומהווה הן אתגר והן הנאה לסטודנטיות. לאור שנות לימודיי באונ' אני יכולה לאמר בבטחון, כי מכללת אורות יכולה להתגאות ברמת לימודים זו . כמו כן רמת ההוראה של המרצים , גבוהה מאוד, והם נוקטים בכל צעד נדרש, מבחינה פדגוגית ואישית על מנת שהתלמידות יבינו את החומר כהלכה. אין כאן את התחושה שנתקלתי בה לעיתים בלימודיי הקודמים, שהמרצה הגיע לשאת את דבריו וללכת.... כאן המרצה מלמד ומוודא שהתלמיד למד. במהלך הלימודים התאורטיים, והן במהלך העבודה המעשית, התרשמתי כי המרצים מחוייבים וממוקדים למטרה, שהיא להביא את הסטונדטיות להפוך למורות איכותיות , מדוייקות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר. נקודה נוספת הראויה לציון היא היחס הקשוב החם והמתחשב של הסגל כלפי הסטודנטיות. שאכן לדעתי יכול לשמש דוגמה ומופת גם למוסדות אקדמאיים אחרים. ההתיחסות לשאלות ובקשות של הסטודנטיות, המוכנות לשבת עם הסטודנטיות מחוץ לשעות השיעורים ולהסביר נושאים שלא היו ברורים, התחושה שניתן לפנות אל הסגל בכל בקשה ושאלה, גם אם לא תמיד תענה בחיוב, עדיין תמיד מתקבלת תחושה של אכפתיות והקשבה. הדבר נכון גם לגבי היחס החם שלו זוכות הסטודנטיות, מצד הסגל המנהלי במכללה.
אחת ההתלבטויות שהייתה לי , בבחירת המכללה , הייתה העובדה שאני מגיעה מרקע חילוני, והיה לי חשש מסויים לגבי השתלבותי במכללה. אני רוצה לציין , כי כבר בשיחה הראשונה עם דר' זייטון, הוא הבהיר לי כי אינו רואה בכך בעייה, ועובדה זו לא תשפיע על מהלך לימודיי בחוג. ואכן במהלך הלימודים , לא חשתי בכל קושי מבחינת קבלתי על ידי סגל החוג, וכן בכל הקשור בהשתלבות בחברת הסטודנטיות, ואף להפך, הכרתי קהילה נהדרת. הסטודנטיות שזכיתי להכיר, הן בנות איכותיות ביותר, בעלות ערכים של כבוד ועזרה לזולת, שלצערי לא ניתן לפגוש בכל מקום. אני חייבת לציין שאף מושג כמו "טוהר הבחינות" , מקבל במכללה משמעות אחרת ואמיתית, וראוייה להערכה. קבוצת הסטודנטיות בחוג למתמטיקה, תרמה מאוד להיותן של שנות לימודיי במכללה מהנות ומשמעותיות.
אני מודה על ההזדמנות שהייתה לי ללמוד בחוג למתמטיקה, וממליצה בכל פה לסטודנטיות צעירות , ומורות ותיקות יותר , על הלימודים בחוג בפרט ובמכללה בכלל .
בכבוד רב,

2 תגובות:

  1. החוג למתמטיקה. אין בידי השוואות ללימודים אחרים מבחינת רמת לימודים ומקצועיות. אבל, אני מכירה אנשי חינוך רבים- שליוו אותי באופן ישיר ועקיף במהלך חיי- ובאמת שאין הרבה אנשי חינוך כמו ד"ר זייטון שאמנם הוא ד"ר למתמטיקה שהיא מקצוע שהרבה פעמים מסמל את ההפך מה"חינוך והאנושיות". אבל אנושיות ותמיכה כמו של ראש החוג- לא ראיתי גם אצל אנשי חינוך בהגדרתם!
    שנה טובה.

    השבמחק
  2. אמנם לא למדתי בחוג למתמטיקה, אבל אני מצטרפת בהחלט לכל השבחים!! אני חושבת שאורות היא מקום מדהים, צוות אכפתי ואיכותי, רמת לימודים גבוהה, אחלה בנות. מה צריך יותר מזה? בהצלחה לכולן! :)

    השבמחק