יום חמישי, 19 ביולי 2012

ספר בעין חינוכית יצא לאור

ספר בעין חינוכית
בעריכת הרב יונה גודמן

הגיליון הראשון של "בעין חינוכית" יצא לאור בכסלו תשס"ו. ההחלטה ליזום את הוצאתו נבעה מהרצון להוסיף רכיב נוסף לבניין החינוכי של מחנכי ההווה והעתיד. דור דור ואתגריו החינוכיים, ודפי "בעין חינוכית" שואפים להציע מבט חינוכי ותורני על אתגרים המתגלים במעגלים שונים ומגוונים במציאות חיינו המתחדשת.
במכתב הרקע שנשלח לכותבים הראשונים נכתב, בין השאר:
בעולם הישיבות היה מקובל לקיים שיחה שבועית של משגיח, שיחה שבועית של ראש ישיבה וכדומה. שיחות אלו שימשו קורה משמעותית בבניין החינוכי של עולם התלמידים. אצלנו במכללה אין שיחה שבועית לכולם, אך רצון לחנך יש ויש. מכאן למטרת דפי "בעין חינוכית": הכוונה היא ליצור דפים ובהם אמירה קצרה וברורה בעלת השלכות חינוכיות לקורא; אמירה שמאירה את חיינו ודרכינו.
במשך הזמן זכינו לעסוק במגוון סוגיות חינוכיות בוערות, חלקן בבחינת "עשה טוב" (כגון חינוך לתודעת תשובה בערב ראש השנה, חינוך לשמחה אמתית לקראת פורים וכו'), וחלקן בבחינת "סור מרע" (כגון יחסנו לתכנית "האח הגדול", יחסנו לגלישה דרך מכשירים סלולאריים וכו'); חלקן קשורות לבניין המידות בימינו (חינוך לעמל, חינוך לענווה), חלקן לבניין רוחני (יחסנו למדינה שאינה הולכת בדרך התורה, יחסנו ל"תג מחיר" וכו') וחלקן לסוגיות רגישות ומורכבות (היחס לרב הנחשד במעשים פסולים, היחס לאדם דתי החשוד ברצח וכו').
עם תחילת הפצת הגיליונות לתלמידות המכללה ולבוגרותיה, החלו לזרום פניות ממפקחים וממנהלים, ממחנכים ומאנשי חינוך מכל רחבי הארץ ואף מהגולה, בבקשה להצטרף לרשימת המנויים. כך נוצר מעגל רחב של אנשי חינוך הקוראים את הדפים, לעתים פונים ומבקשים התייחסות לנושאים בוערים וחשובים ולעתים מגיבים על הנכתב. 
לאחר שזכינו להוציא לאור למעלה ממאה גיליונות של "בעין חינוכית" במנעד רחב של נושאי יסוד, מצאנו לנכון בע"ה להפיק מתוכם ספר שירוכזו בו רבים מהגיליונות שיצאו לאור בשנים תשס"ו–תשע"ב, מתוך תקווה שהדבר ישמש מקור לעיון ולהשראה לאנשי חינוך באשר הם.

מחיר הספר 35 ₪. לפרטים ולרכישה: 03-9061228

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה