יום חמישי, 19 ביולי 2012

"אורות באזרחות"

מאת אופיר אביקסיס, רכז התכנית ויוסי,לונדין יועץ אקדמי

מקצוע האזרחות הינו כידוע אחד המקצועות המרכזיים המעצבים את דמותו של בוגר מערכת החינוך. בשל כך רואה המכללה חשיבות רבה בהכשרת מורים ומורות להוראת המקצוע מתוך רוח תורנית לאומית. בימים אלו מסיימות את לימודיהן סטודנטיות המחזור השני של תכנית האזרחות במכללה. הבוגרות עומדות להצטרף בע"ה לבוגרים שסיימו את התכנית בשנת הלימודים תשע"א ורובם ככולם כבר השתלבו בהוראת האזרחות במוסדות החמ"ד השונים.
במסגרת התכנית למדו השנה הסטודנטיות את תוכני המקצוע והתמקדו בעיקר בהיבטיו התורניים וביישומים הדידקטיים החדשניים ביותר. הלומדות נפגשו הלומדות עם אישי ציבור וביניהם ח"כ אורי אורבך, מיכאל בן ארי ועתניאל שנלר, עם מורים ועם מנהלים מכל גוני מערכת החינוך ועם קובעי מדיניות בתחום הוראת האזרחות. כמו כן שמעו שיעורים בנושא מפי נשיא המכללה הרב פרופ' גוטל, ראש רשת בתי הדין גזית הרב עידו רכניץ ורבנים רבים נוספים. הלימודים התקיימו בקמפוס רחובות והלומדות יצאו לסיורים במרכזי השלטון בישראל.
השנה נטלו מורי התוכנית חלק פעיל במאבק הציבורי על אופי המקצוע ומאמרים מפרי עטם פורסמו בבמות ציבוריות שונות. המכללה הייתה השנה גם שותפה בכירה באתר "חמ"ד של אזרחות" של מינהל החמ"ד ומסייעת בעיצוב תכניו, בד בבד עם פתיחת אתר אינטרנט ייחודי של התכנית.
לקראת שנה"ל הבאה נשקלת פתיחה של מחזור חדש של לומדים, המיועד לגברים המשמשים כיום כר"מים וכמורים למקצועות שונים ומעוניינים לקבל הרחבת הסמכה באזרחות. לומדים אלו יצטרפו לבוגרים ולבוגרות היוצאים לשטח ומניפים בגאון את דגל המאבק למען העצמת התפיסה התורנית-לאומית בדיון הציבורי על דמותה של מדינת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה