יום שני, 28 ביוני 2010

"בייביסיטר מרובע"

ד"ר דבורי הנדלר, מרכזת מגמת תקשורתביום האחרון של שנת הלימודים, כ"ז בסיוון, נערכה מסיבת יום עיון לכלל הסטודנטיות במגמת תקשורת שנתונים א–ד.
ליום זה הוזמנו בוגרותינו שהגיעו בהתלהבות. היום עסק בילדים ובמדיה, באפיונים, בסכנות וביתרונות וזאת לקראת ימי הקיץ שבהם הצפייה מוגברת. למורים ולהורים תפקיד מתווך במתן כלי צפייה.
את היום פתח הרב פרופסור נריה גוטל בדברי ברכה ולאחר מכן נפגשנו לשיח סביב שולחן עגול עם הרב עמנואל שילה – עורך עיתון "בשבע", עם אסי מערוץ "מאיר" – תסריטאי ושחקן, ועם מולי קימל – מרצה לקולנוע בהתמחות ויוצר סרטי DVD לילדים בנושא פרקי אבות עם הרב בני לאו.
"במה כדאי שילדינו הקטנים יצפו?".
מהדיון עלה כי יש אפשרות לצפות בתכניות כגון אלה המוצגות בערוץ "הופ", ערוץ לא מגזרי לילדים, ובערוצי ילדים כלליים נוספים שיש בהם תכניות איכותיות. אולם הם הביעו את משאלתם לראות מסך טלוויזיוני ואינטרנטי שהדמויות המשתתפות בו הן עם כיפה ועם שביס, כאלה שייראו כילדינו וכהורינו.
מסך כזה עשוי לשמש חוויה מרתקת עבור הצופים הצעירים ומקור להזדהות.
שאלות שנשאלו על ידי כלל המשתתפים עסקו בשאלה מהי הפקה ייחודית בעלת צביון השייך לציבור הדתי לאומי, שאלת ייצוג דמויות, הנרטיב העלילתי, התכנים, עלות וגיבוי ציבור בררני במיוחד – ציבור חרד"לי, דתי לייט ותורני.
במהלך המפגש צפינו בקטעים מתוך ערוץ "מאיר" לילדים שבו אסי בעצמו הציג דמות בעלת שני פנים: זו הפועלת על פי מותר ונכון והשנייה המתנהלת ומגיבה מתוך שלל רצונות ודחפים. משל ליצר "הטוב" מול היצר "הרע".
מולי קימל הציג קטע מתוך קלטתDVD שיצר ושמוצגות בה שתי בובות חביבות מאוד, לומדות ושואלות את הרב בני לאו בסוגיות העוסקות בפרקי אבות. הכול מלווה בשירה ובמוזיקה כאמצעי להחדרת אהבה למקורותינו.
שלומית שוגרמן נתנה טיפים לצפייה ביקורתית והדגישה ש"על המחנכים ועל ההורים מוטלת אחריות לתווך את החומרים" בעיקר בנושא החדשות. אין להשאיר את המידע גולמי כי אז המשמעות עלולה להיות בעלת נזק לנפש הרכה של הילד. מיקומו של המידע המעובד בתודעה עשוי לאפשר לילד לחיות בשלום ובנוחות נפשית עם אקטואליה קשה.
בסיום המפגש שיתפו אותנו הבוגרות בניסיונן העשיר והמקצועי ופרסו בפנינו את כוח ההוראה החזק, הרלוונטי, האקטואלי והמרתק של תקשורת וקולנוע, הכולל גם הפקות יצירתיות בקרב תלמידים מאוכלוסיות שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה