יום שני, 1 באוגוסט 2011

"ראש חדש" בהתמחות לתקשורת


יצירת סרט הוא תהליך עומק שדרכו הצוות החינוכי יכול לנווט את נושאי הלימוד, הואיל והתלמידה יוצרת מתוך עולמה הפנימי ביותר. היצירה לא משקרת. אינה דומה המורה לקולנוע למורה להיסטוריה. המורה לקולנוע שותפה לתהליכים אישיים מאוד שעוברות התלמידות: היא מלווה אותן לכל אורכו של תהליך היצירה (אגב כך, גם המורה עוברת תהליכים אישיים). שותפות זו יוצרת קשר מיוחד בין המורה לתלמידה, קשר שאינו יכול להיווצר במקצועות אחרים.
לפיכך, המורה לתקשורת חייבת לקבל הכשרה מקיפה, הן בתחום העיוני הן בתחום המעשי הן בתחום האישי-רוחני. היא חייבת גם ליצור בעצמה סרט, כדי להבין באמת מה משמעותו של התהליך שעוברים ביצירת סרט.
בשנת הלימודים הקרובה, ההתמחות לתקשורת במכללת אורות ישראל עוברת מהפכה משמעותית: תכנית לימודים מחודשת, רכישת ציוד צילום ועריכה, והוספת אנשי צוות חדשים.

• תכנית הלימודים: בתכנית הלימודים החדשה נשים דגש על איזון בין לימודי התקשורת ללימודי הקולנוע, הגברת הלימודים המעשיים וחובת הפקת סרט גמר. קורסים חדשים:"תקשורת שכנועית", "קולנוע סביב העולם" ו"נושאים נבחרים בקולנוע הישראלי".

• רכישת ציוד: המכללה משקיעה משאבים רבים לחידוש ולשדרוג החוג לרמה אקדמית גבוהה ביותר. במסגרת זו נקנו מחשבים חדשים, הותקנו תכנות עריכה וסאונד מתקדמות ומסכים מקצועיים. כמו כן נרכש ציוד צילום ותאורה שעומדים לשירות הסטודנטיות בהפקת סרטיהן.

• הצוות החינוכי: אנו שמחים להודיע שגב' פנינה פרנקל תרכז את ההתמחות. גב' פרנקל היא בעלת ניסיון של שלושים שנה בהוראה ובמערכת החינוך ומשמשת רכזת מגמת קולנוע באולפנת להב"ה בקדומים מזה חמש עשרה שנה. "אני מודה על ההזדמנות שניתנה לי לשתף פעולה עם אנשי ההתמחות המקצועיים, לשדרג את רמת הלימודים ולהכשיר מורות מקצועיות שמעבר להוראת הקולנוע תהיה להן היכולת להשפיע על תכניה של התרבות הישראלית". גב' חן גלון-קליין, בוגרת בית ספר לקולנוע "מעלה" בירושלים, יוצרת סרטים ומורה במערכת החינוך, מצטרפת אף היא לצוות המעשי. היא תלמד גוונים שונים של הפקת סרטים.

תכנית תעודה למורות עכשוויות
בעקבות התפתחותן המואצת של מגמות התקשורת והקולנוע במערכת החינוך, קיים היום ביקוש גדול למורים במקצועות אלה הן בתחום המעשי הן בתחום העיוני.
לעתים קרובות, הקשר בין הנלמד באקדמיה ובין מה שעל המורה ללמד הוא קשר מקרי בלבד. לא כן הוא בהתמחות לתקשורת במכללת אורות ישראל. שם תלמדי נושאים ברמה אקדמית, רלוונטיים לתכניות הלימודים ולהוראה המעשית בשטח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה