יום שני, 3 בדצמבר 2012

מכללת אורות ישראל מתגייסת - קולטים עליה גם בעת מלחמה


40 סטודנטיות מצרפת, שהגיעו לארץ כדי ללמוד במכינה אקדמית נקלעו לאזור הקרבות. במהלך מהיר החליטה מכללת אורות ישראל לקלוט אותן עד יעבור זעם.

"בהתחלה מאוד פחדתי" מספרת דבורה אווזרט (17) מניס שבדרום צרפת שהגיעה לשנה לארץ, "ישראל מאוד יפה וזה מחמם את הלב להיות כל הזמן בין יהודים אבל אני לא רגילה לאזעקות או לטילים שנופלים. כל פעם היה צריך לרץ למקלט וזה היה מפחיד ולא נעים". דבורה היא חלק מקבוצה של כ-40 בנות, יהודיות מצרפת שהגיעו לשנה לישראל בכדי ללמוד במכינה תורנית במכללת 'חמדת הדרום', ליד נתיבות.

הקבוצה שבמסגרת לימודיה משלבת לימודי חול כולל אולפן, הכנה לפסיכומטרי ועוד ולימודי קודש נקלעה שלא בטובתה למלחמה בדרום. כבר לפני כחודש, כאשר הגיעו הבנות, הן הבינו שהן עתידות לחיות במציאות שבה מדי פעם יש אזעקה אבל כפי שאומר הרב אלי קלינג מנהל הפרויקט: "האזעקות והטילים נפלו לעיתים רחוקות והבנות למדו לחיות עם זה. אולם מאז שהתחילה מלחמה בדרום השתנתה המציאות של הבנות".

"אם זה היה תלוי רק בי היינו נשארים", הוא אומר, "יש מקלטים מרווחים ויש היכן ללמוד אבל במצב שנוצר פסיכולוגית זה היה בלתי אפשרי. ההורים של הבנות היסטריים. גם לבנות קשה מאוד להתרכז בלימודים. חיפשנו אפשרויות להעתיק את התכנית עד יעבור זעם. מכללת 'אורות ישראל' נענתה מיד וברצון"

במכללת אורות ישראל התגייסו למשימה מכל הלב. ופינו עבורן בניין שלם בפנימיה, כיתות לימוד והם אף מאפשרים לבנות להמשיך בלימודיהן כפי שהיה עד כה ואפילו פתחו במיוחד עבורן קפיטריה בשעות ארוחת הערב. "איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק", אומר נשיא מכללת אורות ישראל, הרב פרופסור נריה גוטל, "מכללת אורות ישראל מטה שכם לטובת אחינו שבדרום כחלק מתפיסת עולם אידיאולוגית שבה אנו מסייעים ככל שאנו יכולים. פנה אלינו ידידי הטוב, נשיא מכללת חמדת הדרום, פרופ' אבי לוי בבקשה שניתן מענה לקבוצת לומדות שהגיעו מחו"ל ונענינו מיידית לפניה, גם אם הדבר לא קל. אנחנו, צוות המנהלה והסטודנטיות נעשה ככל אשר לאל ידינו כדי לסייע"

ומה חושבת דבורה על כל זה? "באיזשהו שלב מתחילים להתרגל, מקבלים ביטחון", היא אומרת, "ראינו שהדברים נמצאים תחת שליטה. בכל מקרה, אני שמחה שעברנו לאלקנה. הרבה יותר שקט ובטוח כאן".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה