יום שני, 3 בדצמבר 2012

טקס סיום קורס מנהלים

מאת הרב ברוך פרייזן
ראש תכנית ההכשרה, קמפוס רחובות
בחודש מרחשוון סיים המחזור הראשון של תכנית הכשרת המנהלים במתכונת החדשה במכללת אורות ישראל את לימודיו בהצלחה רבה. מתכשרים אלה כבר למדו לפי תכנית הכשרת המנהלים של "אבני ראשה". עשרים ושלושה בוגרי התכנית קיבלו בטקס מרשים את תעודות ההסמכה ועשרים מהם משמשים כמנהלים כבר בשנה זו במסגרות חינוך שונות, מיסודי ועד חטיבה עליונה. תכנית ההכשרה במתכונתה החדשה נבנתה על יסודות תכנית ההכשרה למנהלים שנוסדה ופותחה לפני שמונה שנים על ידי מר דוד שביט. מר שביט אף ליווה ויעץ לתכנית החדשה במסירות רבה.

בטקס הסיום אשר נערך בקמפוס רחובות השתתפו בוגרי התכנית ולצדם פרחי הניהול הלומדים בשנה זו וכן צוות המרצים שליווה את התכנית. הרב חיים סבן, המשנה לנשיא המכללה, בירך את הבוגרים והדגיש את המסירות ואת השליחות שהן הבסיס לעבודתו של מנהל. הרב סבן איחל לבוגרים הצלחה במשימת החינוך של ילדי ישראל. נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, הדגיש בדברי ברכתו את המשמעות שיש לכמות לא פחות מאשר לאיכות. דבר זה משליך על עבודתו של מנהל שכיחיד בידו להשפיע על מעגלים רבים של תלמידים, מורים, משפחות וקהילות וזה מפתח למהפכה אמתית. כן כיבד את הטקס בנוכחותו המרא דאתרא, הרב שמחה הכהן קוק שליט"א. הרב לימד פרק בתורת החינוך אשר בכוחה להפוך עולמות ואנשים ומכאן האחריות והשליחות הנכבדה המוטלת על כתפי הבוגרים. גב' דסי בארי, המפקחת הכוללת על בתי הספר העל יסודיים ומחמ"ד מנח"י, נשאה דברים בפני הבוגרים ופרחי הניהול. היא שרטטה את המשימות העומדות כיום לפתחו של מנהל בחמ"ד, וקשרה את הדברים בעיון בתורתו של רבי נחמן מברסלב על אודות המשימה המיוחדת "להפוך את התורות לתפילות". סיים בדברי תודה וברכה בוגר התכנית, הרב יועד אהרוני, אשר משמש כראש ישיבת "צביה קטיף " ביד בנימין.

הבוגרים קיבלו תעודות ושי – ספר עזר למנהל בניתוח מקרים, ספר שנכתב על ידי מר דוד שביט וד"ר ראובן מאמו וראה אור בהוצאת המכללה.

את הטקס הנחה הרב ברוך פרייזן, ראש תכנית ההכשרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה