יום חמישי, 13 ביוני 2013

מסירות נפש ועצמה – בימים ההם בזמן הזה

מאת הרבנית נעמי שחור, 
מרכזת ההתמחות לתנ"ך, קמפוס אלקנה

בכ"ה באייר התארח במכללת אורות ישראל, קמפוס אלקנה, יו"ר ועדת הכספים וח"כ מטעם הבית היהודי – מר ניסן סלומינסקי. הוא הוזמן להרצות על הנושא "תנועת גוש אמונים והקמת ההתיישבות ביש"ע", במסגרת קורס ייחודי של הרבנית נעמי שחור, העוסק בהיבטים היסטוריים ורוחניים של מדינת ישראל . 
הרב פרופ' נריה גוטל פתח בדברי ברכה על תרומתו של ח"כ סלומינסקי עוד בשלבי הקמת המכללה באלקנה ותמיכתו בה עד היום.

בפתיחת ההרצאה תיאר ח"כ סלומינסקי את לימודיו בישיבת כרם ביבנה ולאחר מכן את התחלת מסלולו המקצועי באוניברסיטת בר-אילן. חברותו המיוחדת עם הרב חנן פורת הובילה אותו לקשר עם מקימי תנועת גוש אמונים. ההכרעה לוותר על המשך לימודיו האקדמיים לטובת פעילות ציבורית היוותה עבורו את "המהפך של חייו". כמזכ"ל הראשון של גוש אמונים הוא פעל להפוך את החלומות של התנועה לפעילות מעשית בשטח. בעקבות המשבר של מלחמת יום הכיפורים הפכה גוש אמונים מתנועה פוליטית המוחה "נגד" לתנועה מיישבת הפועלת "בעד" מימוש זכות ההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל.
ח"כ סלומינסקי נגע בנושאים שונים הקשורים לתנועה, וביניהם הקשר המיוחד עם הרצי"ה קוק, שילוב אנשים שאינם שומרי מצוות בתנועה, ויצירת סגנון התיישבות חדש – היישוב הקהילתי. הוא סיפר על השפעתה הרוחנית של התנועה והחיבור של עם ישראל לארץ ישראל דרך תורת ישראל. ח"כ סלומינסקי הדגיש כי למרות הגשמת חלומות רבים, "לא לעולם חוסן", והמקרה של גוש קטיף מעיד על כך. יש לפעול להמשך הגידול של ההתיישבות, לצד פעילות פוליטית מחוץ ובתוך השלטון.

את ההצלחה של התנועה ייחס לעצמה הרוחנית ולמסירות הנפש של משפחות רבות שליוו את המעשה ההתיישבותי ברחבי יש"ע. ח"כ סלומינסקי קרא לסטודנטיות להמשיך את המפעל החשוב של התיישבות ברחבי ארץ ישראל הן ביש"ע הן באזורי הגליל והנגב, מתוך הכרה שהציונות הדתית היא הקבוצה המובילה אידאולוגית וממנה ניתן לצפות להיענות לאתגרים כגון אלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה