יום חמישי, 13 ביוני 2013

מבחן האוכל

מאת שרה בר אשר, נטורופתית
מייסדת וראש בית הספר לנטורופתיה (בהקמה) במכללת אורות ישראל

לאכול שוקולד או לא לאכול שוקולד לפני בחינה, זאת השאלה! כעת כשמבחני סוף השנה לפנינו, זה הזמן להרים את הראש מספרי הלימוד ולהבין שחלק בלתי נפרד מההכנה למבחן הוא תזונה נכונה, שינה איכותית ופעילות גופנית. כן, לא פחות. בערב שלפני הבחינה, יש לכם שתים עשרה שעות שבהן אתם יכולים לשפר את ממוצע הציונים שלכם. איך עושים את זה?

ארוחת ערב: חשוב לאכול את הארוחה הזאת עד השעה 20:00, כדי שבזמן שתלכו לישון, מערכת העיכול כבר תספיק לעכל את הארוחה ולא תפריע לאיכות השינה. בארוחת ערב, איכלו דגנים מלאים כמו לחם מלא. הדגנים המלאים יוצרים תחושת שובע לאורך זמן והם קלים לעיכול יחסית לחלבון מן החי. הדגנים המלאים גורמים להפרשה מוגברת של הורמון הסרוטונין. ההורמון הזה יוצר תחושת רוגע. כך שמי שמתקשה להירדם לפני בחינת בגרות, בגלל שהוא לחוץ, הדגנים המלאים יסייעו בהרגעה. בארוחה הזאת, לא מומלץ לאכול מזונות מעוררים כמו סוכר, או ממרח שוקולד. כיוון שהמזונות האלה יפריעו בזמן השינה.
שינה: תמיד אומרים לכם שאתם צריכים לדעת את התשובה, גם אם יעירו אתכם באמצע הלילה. אני מציעה שבזמן השינה דווקא תשכחו מכל התשובות. ישנם סטודנטים שכאילו ישנים, אך למעשה המוח שלהם עסוק כל הלילה בלחלום על חומר הלימוד. כשהם מתעוררים בבוקר, הם למעשה מותשים. לכן, ערב לפני הבחינה זה הזמן להסיח את הדעת מהמבחן המלחיץ. ובאמת, אם אתם מסתמכים על עוד עשרה עמודים שתקראו ברגע האחרון, סימן שמצבכם גרוע. לכן, תעשו מקלחת פושרת, כיוון שמים חמים מאוד עשויים להמריץ את מחזור הדם ולהפריע לשינה, ומים קרים מעלים את הורמוני הלחץ. תקראו כמה עמודים בספר מצחיק ולכו לישון. כאן המקום לומר שישנה חשיבות לכמות ולזמן השינה. חשוב לישון לפחות שמונה שעות, אך לא פחות מכך חשוב שהן יהיו בשעות הלילה. כך שגם אם המבחן מתקיים בשעות הצהריים, אל תלכו לישון לפנות בוקר. זאת, כיוון שהשינה האיכותית ביותר מתרחשת רק בשעות הלילה.
בוקר: זה הזמן הכי לחוץ ולכן הרבה סטודנטים שוכחים לאכול לפני הבחינה. אבל מה לעשות שהמוח שלנו זקוק לדלק כדי להעלות את היכולות הקוגניטיביות שלו. לכן תתעוררו בזמן, ותבינו שארוחת בוקר מזינה היא לא ביטול זמן, אלא החשיבות שלה זהה לחלוטין לזמן הלימוד למבחן. מי שמגיע עם מכונית אל הבחינה, שיחשוב בזמן הנסיעה, מה היה קורה אילו הוא היה מחליט שחבל על הזמן ולא היה מתדלק את המכונית. בנוסף, חשוב לתדלק את המכונית בסוג הדלק שמתאים למנוע. מה שאומר שחשוב גם לתדלק את המוח בסוג האנרגיה שמתאימה לו. לכן, איכלו פחמימות מלאות שישביעו אתכם לאורך כל הבחינה. בטן מקררת מרעב היא ללא ספק גורם שמסיח את הדעת. אל תאכלו מאכלים כבדים שיפריעו לכם לריכוז. ואל תשתו משקאות שמכילים קפאין כמו קולה, תה שחור, קפה, או שוקו כיוון שהם משתנים. וביקור בשירותים בזמן בחינה, נחשב ללא ספק לביטול  זמן.
בזמן המבחן: אפשר בהחלט לאכול קובייה אחת או שתיים של שוקולד. לא חייבים לאכול תמרים. אך שימו לב שמה שחשוב זה איכות השוקולד. לכן איכלו שוקולד עם מינימום 70% מוצקי קקאו. זכרו, שוקולד לבן איננו שוקולד.


בית הספר "בריאה" לרפואה משלימה שבמכללת "אורות ישראל" באלקנה,
מאפשר לסטודנטים ולעובדי המכללה להשתתף בקורסים נבחרים, תמורת מחיר מסובסד.

לפרטים נוספים, התקשרו למספר הטלפון: 1-800-500-210

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה