יום שני, 1 בפברואר 2010

בנות ההתמחות לתקשורת צפו בהקרנת הסרט "הבן הסורר" ונפגשו עם הבמאית

במסגרת העבודה המעשית בתקשורת הוזמנה גב' שושי גרינפלד, יוצרת ובימאית הסרט "הבן הסורר", למפגש עם בנות ההתמחות לתקשורת. לאחר הקרנת הסרט סיפרה הבימאית את סיפורה האישי, שעליו ביססה את התסריט. הסרט מספר את סיפורו של אחיה, נער גבעות שמתמודד עם המציאות הישראלית, עם הלחץ המשפחתי והדרישות החברתיות – כל זה מתוך אמונה וציונות. הסרט מציג את חייהם ואת פניהם האמתיות של יושבי המאחזים ביו"ש, המכונים "נערי הגבעות", בצורה דוקומנטרית ואמתית, מתוך נקודת מבט אישית של הבימאית-יוצרת הסרט. נוסף על הסיפור האישי על אחיה והלבטים שלו, הסרט מעלה קונפליקטים מעניינים ומתאר את היחסים המורכבים בין יהודים לערבים, בין המתנחלים למדינה, ובין דור המייסדים של ההתיישבות לדור שגדל בה. הסרט מוקרן במקומות רבים בארץ, ובהם מתנ"סים וסינמטקים, וזוכה להערכה רבה.
הסטודנטיות אמרו לאחר המפגש כי התרשמו מהסרט לא רק בגלל התוכן אלא בעיקר בזכות העשייה של הבימאית. לדבריהן, הסרט נתן להן השראה כלומדות תקשורת וכמי שהולכות לעסוק בכך בעתיד. היה חשוב להן לשמוע מהיוצרת על קשייה ועל הדרך שבה הפיקה את הסרט. הסטודנטיות התרשמו מהבימאית ומאומץ לבה לעשות הפקה כזאת. היה חשוב להן לשמוע איך מפיקים סרט כיוון שזה מה שהן לומדות ורוצות לעשות בעתיד.
הסטודנטיות התרשמו מהנחישות של היוצרת ולמדו שאמונה בעצמך וביכולתך היא חשובה להצלחה. לכן חשוב לאדם ללכת עם הרצונות שלו ולעשות דברים שמאמין בהם, גם כשהם לא כל כך מקובלים.
בנות ההתמחות לתקשורת ציינו שהסרט היה מעניין ומרתק, והמפגש שלהן עם יוצרת הסרט היה מעולה וחשוב להכשרה המעשית ולהעשרת הידע שלהן במפגש עם אנשי מקצוע.
אתר הסרט:
www.habenhasorer.com

תגובה 1: