יום שני, 5 באוגוסט 2013

מפגש בוגרי מחזור א' בתכנית ארגון ומינהל החינוך עם תלמידי השנה הראשונה

מאת ד"ר דוד טאוב
ראש לימודי תואר שני בארגון ומנהל החינוך

במסגרת סיור לימודי, שאורגן על ידי ד"ר עליה קולא, נפגשו תלמידי שנה א' עם בוגרי המחזור הראשון המשמשים בתפקידי פיקוח וניהול מוסדות חינוך. המפגש התקיים באולפנת להב"ה שבקדומים.

גב' עינת וולך, בוגרת המחזור הראשון, המשמשת כמנהלת אולפנת להב"ה בקדומים, אירחה את המפגש ועזרה בתכנונו ובקיומו. במסגרת המפגש סיירו הסטודנטים בבית הספר, נפגשו עם נושאי תפקידים ניהוליים בכירים, למדו על מקום החזון הבית ספרי וקיימו פאנל עם בוגרי המחזור הראשון. בפאנל השתתפו 6 בוגרים: בוגר אחד מועסק כמנכ"ל המועצה האזורית מטה בנימין, אחת בתפקיד מפקחת על גני ילדים במרכז הארץ, המארחת שמנהלת אולפנה גדולה שבה לומדות כ-1000 תלמידות, בוגרת אחרת שקיבלה פרס חינוך מכובד, מנהלת בית ספר של בית חולים והשאר מנהלי בתי ספר יסודיים ותיכוניים.
בוגרי המחזור הראשון, שזו שנתם הראשונה בעבודת הניהול והפיקוח, ריתקו את המשתתפים בתארם את שנתם הראשונה כמנהלים. הם הרחיבו בנושאים שונים שלמדו וכלים שרכשו המסייעים להם בעבודת הניהול  וביישום החזון הבית ספרי.
ד"ר עליה קולא, האחראית על ההכשרה וההתנסות, יזמה את המפגש הייחודי והמוצלח. ד"ר קולא הרצתה על הקשר שבין לימודי מנהיגות חינוכית ומיומנויות ניהול ובין תכנון ויישום חזון בית ספרי במערכות החינוך; ד"ר שרגא פישרמן, ראש לימודי תואר שני במכללה, דיבר על הקשר בין תכנית לימודי ארגון ומינהל ובין התמודדות עם קונפליקטים במערכת החינוך; ד"ר דוד טאוב, ראש לימודי תואר שני בארגון ומינהל החינוך במכללה, דיבר על הקשר בין קבלת התואר ובין אפשרויות הקידום בתפקידים במערכת החינוך בתקווה שגם מחזור התלמידים הנוכחי יתרום מניסיונו לסטודנטים העתידיים.

אפשר לסכם ולומר שהסיור הלימודי היה מוצלח, לשביעות רצונם של המארגנים, הבוגרים והסטודנטים. המארגנים מרגישים שעשו חיל בפועלם וקוצרים את פירות השקעתם. הבוגרים ציינו את תרומת הידע התאורטי לעבודתם הניהולית ואת חשיבות המשכיות הקשר אתם בהכוונה של מגמת ארגון ומינהל החינוך במכללה. הסטודנטים הפנימו את חשיבות הלימודים התאורטיים והסיורים הלימודיים ביישום העבודה המנהלית וראו את הגדלת סיכוייהם להשתלב בתפקידים בכירים במערכת החינוך. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה