יום שלישי, 15 באוקטובר 2013

"כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים"- על פתיחת סמסטר חורף

מאת הרבנית ד"ר לאה ויזל, דיקנית סטודנטיות (קמפוס אלקנה) ודיקנית לימודי חוץ

לכל הסטודנטים והסטודנטיות
שלום וברכה,

יצאנו מחודש החגים אל ימי השגרה. האופן שבו כל אחת ואחד חווים את המעבר בין חגי תשרי לחודש מרחשוון תלוי אך ורק בהם. אירועים יוצאי דופן של חגים ושל שמחות אינם יכולים להחליף שִגרה. בסופו של דבר הבניינים האמתיים נבנים בתהליך בנייה אטי וממושך הדורש עמל והתמדה, והאתגר הוא לראות את השליחות בתוך עשייתנו היום-יומית. משקלם המצטבר של המעשים הקטנים הם הבונים את האישיות הגדולה והשלמה ולא רק מעשים יוצאי דופן.
כל מי שבחר להצטרף למשפחת אורות ישראל מתוך ראיית חינוך ילדי ישראל כאחת ממשימות הדור המשמעותיות ביותר, יידרש כעת לשמר את תחושת השליחות לאורך שבועות, ימים ושעות. בדרכו של הסטודנט לעבר המטרה שהציב לעצמו ייפגש בע"ה  במקורות רבים ומגוונים שמהם יוכל ללמוד ולהעשיר את עולמו הפנימי. באפשרותו לרכוש ידע וכלים חיוניים למקצוע ההוראה ולתפקיד המחנך, לבנות קומה משמעותית באישיותו, לעשות לו רב ולקנות חברים טובים.
מניסיוני, דבר חשוב אחד אבקש לומר לכם בשלב זה של השנה: אל תתנו לשעות, לימים, לחודשים ולשנים לעבור לידכם. בכל מקום שתהיו השתדלו להיות נוכחים באופן פעיל וללמוד מכל אדם. בדרככם אל עבר המטרה יהיו מן הסתם גם מטלות ונושאים שפחות "תתחברו" אליהם ושלא תראו בהם חשיבות עליונה. אולם אם תשכילו להציב לעצמכם את המטרה מול עיניכם תבינו שהפרטים הם היוצרים את השלם. שימור תחושת השליחות לאורך הדרך תשפיע על האופן שבו תעשו את המוטל עליכם ועל מידת ההזדהות שלכם עם הדברים.
קצת על תפקידי במכללה: בתחילת שנת הלימודים הנוכחית נכנסתי לתפקיד דיקנית סטודנטיות בקמפוס אלקנה ואחראית על לימודי החוץ במכללה. את עיקר תפקידי (באלקנה) אני רואה בדאגה לכל צורכי הסטודנטיות, החל מהצדדים [הלכאורה] טכניים, לרבות מעונות ומלגות וכלה בעניינים של תוכן, כגון פעולות שונות שמטרתן העצמה תורנית-נשית-אישית של הלומדות ומתן מענה לכל בעיה.
משהותי הקצרה בתפקיד למדתי שהמכללה מתפקדת כמשפחה ממש, ובתוכה ניתן מענה למגוון צרכים על ידי נושאי תפקידים שונים. בכוונתי לנצל במה זו כדי להכיר לכן מעת לעת שירותים וכתובות בתוך המכללה שאולי לא שמעתן על קיומם. אני קשובה לכל הצעה/רעיון/בקשה שיש בכוחם לקדם את כולנו. כמו כן דלתי פתוחה לצורכי כל אחת באופן אישי. חדרי נמצא בבניין יהדות בקומה העליונה משמאל ואשמח מאוד לראותכן.
לימדנו הרב זצ"ל במשפטו הידוע, "כשהנשמה מאירה גם שמים עוטי ערפל מפיקים אור נעים". כשמתבוננים במציאות במבט פנימי, בהתייחס לתכלית, גם שמים עוטי ערפל של סתיו ושל חורף, וגם האפרוריות של היום-יום מפיקים אור נעים.

בברכת חורף טוב ושגרה ברוכה ומאירה,
הרבנית ד"ר לאה ויזל
דיקנית סטודנטיות (קמפוס אלקנה) ודיקנית לימודי חוץ.
vizel@orot.ac.il
052-7024866/03-9061320

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה