יום שני, 28 ביולי 2014

מאוקראינה לאורות – ברוכות הבאות

זה כבר למעלה מעשר שנים שהמכללה מקיימת קשרי שיתוף פעולה עמוקים עם סמינר בית חנה שבעיר דנייפרופטרובסק, אוקראינה. סמינר זה, המכשיר מורות יהודיות לרחבי חמ"ע (חבר מדינות העמים – ברית המועצות לשעבר), הוא למעשה היחיד שעושה זאת בכל מרחב גאוגרפי עצום זה. משרד החינוך ביקש מהמכללה לשמש "גב" אקדמי לסמינר, וזאת אנחנו עושים, כאמור, זה למעלה מעשור.
חלק מהתמיכה הפדגוגית נעשה באמצעות קיום השתלמות בארץ. תלמידות הסמינר מגיעות לקמפוס אלקנה למסגרת לימודים חווייתית הנמשכת כארבעה שבועות. דגש משמעותי ניתן ללימוד העברית, ולצד זה לימוד תורה (בדגש על חומש שאינו נלמד בסמינר עצמו), חסידות ועוד. התלמידות נחשפות למרכזייה פדגוגית משוכללת ולעבודה מעשית ברמה גבוהה. רכיב משמעותי בהשתלמות הוא ההיבט החווייתי: סיורים בארץ ישראל – הכותל המערבי, קבר רחל, מערת המכפלה, צפת, ראש הנקרה, קיאקים בירדן, ים ובריכה ועוד, ולצד זה מגוון היבטים אמנותיים. את ההשתלמות מרכזת גב' עליזה ליפסקר ומסייעות לה גב' מלכי פלדמן, מיכל קזקובה, וכן המדריכות מלכי ולאה'לה.
מובן מאליו שפתיחתו של מבצע "צוק איתן" הטילה סימן שאלה על עצם ההגעה. כשליש אכן בחרו לא להגיע, אך שני שליש הצביעו ברגליים והגיעו, ובהחלט נכון לומר "יישר כוח" להן ולהוריהן!
עם תחילת ההשתלמות הגיע לבקר מר אברהם דודבני, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית. "דובדב", כפי שהוא מכונה בפי כול,  התפעל מאוד מהתלמידות ומההשתלמות והודיע שיעשה מאמץ "לשכפל" אותו כלפי קבוצות נוספות מתפוצות אחרות! הוא שיבח את התלמידות, ולא פחות מכך את מכללת אורות ישראל – "המוסד הפדגוגי הטוב ביותר להכשרת מורים"!
נכון לעכשיו, ההשתלמות רק החלה; לאור ההצלחה הגדולה של השנה שעברה, ולאור סימני השבוע הראשון, יש מקום לתקווה ולהערכה שהשתלמות זו תעלה על זו של אשתקד בהצלחתה.
שנזכה!  
נדווח לכם במבזק הבא.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה