יום רביעי, 12 בנובמבר 2014

מה הקשר בין עמותת גיל הזהב באלקנה ומכללת אורות ישראל?

מאת גב' צביה מינצר,
יו"ר עמותת גיל הזהב באלקנה, מועדון 50 פלוס, מערך התנדבות יישובי


שלום לכם,
שמי צביה מינצר ואני מכהנת כיו"ר עמותת גיל הזהב באלקנה מראשית הקמתה.
מספרם, הגדל מדי שנה, של התושבים הוותיקים באלקנה עורר בנו לפני כחמש שנים את הצורך לדאוג לעצמנו, הוותיקים, להקמת מערכת שירותים ביישוב שתשרת אותנו לעת זקנה. לשם כך הוקמה העמותה. הוטל עלינו לדאוג ולמלא את זמנם הפנוי של התושבים הוותיקים ביישוב בתוכן תרבותי וערכי ולשפר את איכות חייהם במגמה להפוך את אלקנה למקום שטוב לחיות בו גם לעת זקנה.
תשאלו בוודאי, מה לעמותת גיל הזהב באלקנה ולמועדון 50 פלוס של ותיקי אלקנה בני ה-65 פלוס ולמכללת אורות ישראל המכשירה דור של מורים ומחנכים צעירים במקצועות השונים???
התשובה היא:
א.  ההערכה הרבה והקשר החם של התושבים הוותיקים ביישוב עם המכללה האקדמית היושבת בקרבנו שנים רבות. מכללת אורות ישראל מהווה מרכז השפעה חיובי על היישוב ועל תושביו הוותיקים והצעירים כאחד;
ב. הרצון המשותף של כולנו להמשיך לשמור על קשר חם עם המכללה, לחבור ולהתחבר אליה בחיבור מעשיר של נתינה וקבלה ולהמשיך להתפתח יחד זה בצד זה.
לתושבי אלקנה הוותיקים קיימת קרבה רגשית עמוקה למכללה. הם מלווים ומכירים אותה מראשית הקמתה וביסוסה על ידי מנהלה הראשון ותושב ותיק ביישוב, חברנו הרב ד"ר יהודה פליקס, ואת המשך פיתוחה ובניינה הרוחני והפיזי של המכללה על ידי הרב פרופ' נריה גוטל.
המכללה שימשה ומשמשת מקור תעסוקה ופרנסה לרבים מחברינו באלקנה. רבים מהתושבים הוותיקים עבדו בה במשרות שונות ויש מהם שעדיין עובדים בה לפרנסתם.
קיימת קרבה רוחנית, תכנים וערכים משותפים בין היישוב ותושביו למכללה, לצוות הניהול ולמרצים, והערכה רבה לרמת ההכשרה האקדמית הגבוהה בה. רבים מאתנו, הוותיקים, רואים בה בית. יש מוותיקי אלקנה שלמדו בה הוראה, שלימדו והשתלמו בה, וכיום כבר שולחים את דור הנכדים ללמוד במסגרת המוסד.
היישוב אלקנה משמש בית חם לתלמידות המכללה המתגוררות בו בתקופת לימודיהן. לעתים הן נקשרות לבן זוג מבני אלקנה, בונות בה את ביתן הקבוע ומצטרפות לצוותי ההוראה במוסדות החינוך השונים ביישוב.
מתוך אותה תחושת קרבה לא היססנו בתחילת הקמת המועדון החברתי, משהתחלנו לעבוד ללא מקום קבוע לפעול בו וללא משאבים טכנולוגיים, לפנות למכללה בבקשה לתמוך בנו לשתף פעולה ולעזור במידת האפשר. ואכן, לשמחתנו נענינו ברצון ובמאור פנים.
לאורך ארבע וחצי שנות פעילות המועדון באלקנה מיטב ממרצי המכללה הגיעו להרצות במועדון 50 פלוס; החלה עבודה בין-דורית עם תלמידות המכללה; נוצר קשר הדוק עם המחלקה לתקשורת במכללה בתכנית "עושים רדיו", רואיינו בה ותיקי היישוב וסיפרו את סיפור חייהם; שיעור הדף היומי מועבר לתושבי היישוב באמצעות תחנת הרדיו המקומית; סטודנטיות לתקשורת במסגרת ההתמחות הרצו על תקשורת במועדון; התחברנו לעולם הדיגיטלי וקיבלנו כלים לחיבור לדור הצעיר בקורסים למחשבים שהתנהלו על ידי צוות ההוראה ותלמידות המכללה במעבדות המחשבים של המכללה. אנו אסירי תודה על האירוח באודיטוריום המכללה באירועים חווייתיים ומשמחים המתקיימים בו לרווחת החברים הוותיקים באלקנה.
יש תכניות חדשות ותקוות גדולות להרחבת שיתוף פעולה עם המכללה להקמת מרכז השכלה אזורי לוותיקי השומרון במכללה, לרווחת תושבי אלקנה ויישובי השומרון, מיזם שיחזק את הקשר של המכללה עם הוותיקים באזור ויחזק את מעמדה האזורי והארצי. אלה קיבלו כבר אישור עקרוני מהנהלת המכללה, אך טרם יצאו לפועל בגלל הצורך שלנו לבסס תחילה את המסגרת הקיימת של הפעילות למבוגרים באלקנה ולחזקה כלכלית ותרבותית, כדי שתהווה בעתיד בסיס טוב לתכנית שתתוכנן.
אני מודה להנהלת המכללה ולעומד בראשה, הרב פרופ' נריה גוטל, על העזרה ועל שיתוף הפעולה ומקווה שהקשר יעמיק ויתבסס.


תגובה 1:

  1. שיתוף פעולה מבורך.
    לאנשים שגרים מחוץ לאלקנה יש במה להתקנא...

    השבמחק