יום חמישי, 10 בפברואר 2011

אורחים במסלול למחול

מאת טליה פרלשטיין
ראש המסלול למחול ותנועה


ביום רביעי, י"ז בכסלו תשע"א (24 בנובמבר 2010) התארחו בקמפוס אלקנה של המכללה ד"ר מיכל גולן, ראש מכון מופ"ת, פרופ' רמי יוגב, ראש רשות המחקר הבין-מכללתית ממכון מופ"ת ופרופ' ג'ניס רוס, נשיאת אגודת חוקרי ההיסטוריה של המחול בארה"ב וראש מחלקת מחול באוניברסיטת סטנפורד.
האורחים נפגשו עם נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל, אשר סקר בפניהם את פועלה האקדמי של המכללה, את תרומת האיחוד עם מורשת יעקב, את "תוצריה" של המכללה – בוגרות ובוגרים, את פרסומיה, כנסיה וכו'. האורחים סיירו בקמפוס והתרשמו ממנו מאוד.
במהלך הביקור התכבדו האורחים, ואתם פרופ' רוס, להכיר מקרוב את המסלול למחול – המסגרת התורנית היחידה בארץ המעניקה תואר אקדמי ראשון ותעודת הוראה להוראת המחול לתלמידים מגיל הגן עד כיתה י"ב, ואת להקת המחול "נגה" – המסגרת המקצועית הייחודית לכוריאוגרפיות ולרקדניות שומרות מצוות.

האורחים החלו בסיור בספרייה בהדרכתה של הגב' מגי מורן, כך זכו להיוודע למאגרים האקדמיים המקיפים הקיימים במכללה. לאחריו פגשו את הכוריאוגרפיות של להקת נגה – ציונה יחזקאל, אפרת נחמה ואביטל בן גד, וצפו ביצירותיהן בווידאו. במפגש זה נערך דיון מקצועי בין היוצרות לפרופ' רוס. בסיום המפגש הביעה פרופ' רוס את התרשמותה העמוקה מייחודיות היצירה.
בצהרי היום התקיים מופע מיוחד של המסלול למחול לכבודם של האורחים. המופע כלל הדגמת עבודה עם תלמידי בית הספר הממ"ד אלקנה במעמד נשיא המכללה, הרב פרופ' נריה גוטל. התלמידים הציגו מפירות עבודתם בהוראת הסטודנטיות למסלול למחול כחלק מהעבודה המעשית שלהן. התלמידים הפגינו הבנה והפנמה של הנלמד ורקדו מתוך חדווה אמתית וחיבור לתנועה.
בהמשך, הציגו סטודנטיות המסלול בפני האורחות קטעי רפרטואר בבלט קלאסי, ויצירות מקוריות שלהן כחלק מלימודי הקומפוזיציה. כמו כן הוקרנו קטעים מתוך רפרטואר להקת נגה של בוגרות המסלול. המופע זכה להערכה מרובה ולתגובות חמות מכל הצופים בו.
לסיכום היום התקיים מפגש של פרופ' רוס עם צוות המסלול. פרופ' רוס הביעה התעניינות והערכה עמוקה לפעלה של טליה פרלשטיין, ראש המסלול למחול ותנועה, ולעשייה המרובה והמקצועית במסלול. היא ציינה כי מרגש לראות כיצד המסלול למחול מהווה אבן דרך משמעותית בחידוש הנרקם בתרבות היהודית-ישראלית ובפתיחות שנוצרה בה לחיבור לאמנות בכלל ולאמנות המחול בפרט.
ד"ר גולן ופרופ' יוגב סיימו את יומם במפגש עם נשיא המכללה. מכתבם המצורף בזה מדבר בעד עצמו.

תגובה 1:

  1. ידידה קרובה שלי שואפת ללמוד מחול במקום המקיים מצוות. אני סבור שהמסלול אצלכם מקיים קירבה מדהימה בין תחומי עניין שונים ומאפשר גם למעוטי יכולת ללמוד עם קירוב לדת כמובן. כל הכבוד לכם.

    השבמחק