יום חמישי, 10 במרץ 2011

השקת הסרט "בתרי עברי דנהרא"

הסרט עוסק בנערה ממשפחה דתית העומדת להתחתן עם בחור חילוני והאתגרים שהדבר מציב בפניהם, בפני ההורים והמשפחה, החברה, הקהילה, הרב וכו'. הסרט מציג מציאות מורכבת וסבוכה המדגימה, אמנם בנימה הומוריסטית משהו, מציאות קשה וכואבת העלולה להעיב על חיי הנישואים.

העבודה על הסרט נמשכה כשנה. הרעיון נולד מפנייה שהגיעה לרב גוטל מטעם "לקראת שליחות", תכנית המכשירה רבני קהילות, פנייה שבה התבקש לבקר הלכתית חוברת דילמות שגיבשו. לצד הבקרה ההלכתית הציע להם הרב גוטל לחבור למכללה ולשתף פעולה עם סטודנטיות ועם בוגרות ההתמחות לתקשורת ולהפיק סרט בנושא זה. "לקראת שליחות" נענתה והשיתוף הוליד את הסרט. משתתפים בו שחקני תאטרון הבימה – חיים חובה ורותי לנדאו. המפיקה היא בוגרת המכללה, גב' טליה פיש, ולצדה כאמור בוגרות וסטודנטיות ההתמחות.

במהלך העבודה על הסרט נפגשו היוצרים עם זוגות "מעורבים" ולמדו להכיר זוגיות מורכבת של משפחה כזו. בסרט עצמו אין תשובות, אך הוא חושף דילמות, מעניק אפשרות לבחון מלכתחילה את הסיטואציה ולהבין שיש קשיים שלא כל אדם חושב עליהם מייד.

השקת הסרט התקיימה באודיטוריום קמפוס אלקנה של מכללת אורות ישראל. הרב פרופ' נריה גוטל – נשיא המכללה, הרב ראובן קרוגר – מנכ"ל "לקראת שליחות" וגב' טליה פיש – במאית הסרט, נשאו דברי ברכה. הסרט הוקרן בפני מאות צופים וצופות, ובסיומו התקיים דיון מרתק בהנחייתו של הרב יוחנן פריד. הרב יעקב אריאל בחן בפרוטרוט את הממד ההלכתי שהסרט מעורר, הרב יונה גודמן התייחס לממד החינוכי ומר מולי קימל הציג את הממד הקולנועי. זרי פרחים הוענקו לאלו שלקחו חלק בהפקה והם זכו לתשואות רמות מהקהל ולברכת המשך הצלחה.

לצפייה בריאיון שהתקיים בערוץ הטלוויזיה החינוכית, בהשתתפות במאית הסרט, הגב' טליה פיש, והרב ד"ר יהודה אלטשולר, ראש תכנית "לקראת שליחות", נא ללחוץ על הלינק כאן.

(הריאיון נמצא בדקה ה-45 של התכנית. יש להפעיל את המסך פעמיים: בפעם הראשונה יש פרסומת של כעשר שניות; בפעם השנייה יופיע מסך עם לוח זמנים של שעה. יש לכוון לדקה ה-45).

תגובה 1:

  1. איפה ניתן להשיג או לראות את הסרט?

    השבמחק