יום שלישי, 15 במרץ 2011

אחרי חמישים שנה מקיימים את צוואתו של הרצי"ה קוק זצ"ל

לפני כחמישים שנה ישב עלם בן שמונה עשרה בשם הושע רבינוביץ וכתב באדיקות, מדי מוצאי שבת וחג דברים מפיו של הרב צבי יהודה, כדי שדבריו יישמרו לדורות הבאים. כך במשך ארבע שנים רצופות. השנים חלפו, העלם גדל בשנים ובחכמה והוא מוכר היום יותר כרב ד"ר הושע רבינוביץ, מי שהיה מרצה וראש החוג לתושב"ע במכללת אורות ישראל במשך שבע עשרה שנים. לימים ביקש הרצי"ה להוציא מהרישומים ספרים, בדומה לספרי השפת אמת.
לרב רבינוביץ לא הייתה היכולת הכלכלית להוציא את הספר לאור באופן שבו הוא חלם. הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא המכללה, שמע את הסיפור, התרגש, והחליט לרתום את המכללה למשימה זו, כבקשתו של הרצי"ה.
את הספר ערך במשך שלוש שנים באהבה ובאדיקות הרב אליקים זית, חתנו של הרב ד"ר הושע רבינוביץ', וסידר אותו לפי פרקים לנוחות הקוראים, על פי פרשות השבוע והחגים.
משאבים רבים השקיעה המכללה ובפתיחת שנת השלושים לפטירתו של הרצי"ה יצא הספר "מאורות הרצי"ה" המגשים חלום של רבים מתלמידיו. "השיחות בספר מובאות ממש בלשון שבה הן נאמרו, כך שמי שקורא את הדברים והכיר את הרב ואת לשונו יכול ממש לשמוע את קולו מבעד למילים. הקפדנו גם בעריכה שלא לשנות מסגנון הדיבור של הרב ורק הוספנו הסברים ומקורות בתחתית הדף", אומר הרב ד"ר הושע רבינוביץ שרשם את ה"שיחות" עצמן. לספר יש במידה רבה גם ערך היסטורי. הרב צבי יהודה נהג בשיחת פרשת השבוע להתייחס לאירועים אקטואליים, והיה אומר ש"פרשת השבוע היא תמיד פרשת השבוע", כלומר שיש הקשר אקטואלי לפרשות השבוע והן תמיד רלוונטיות לנעשה במישור המדיני, הפוליטי והחברתי גם היום. ואכן, בהערות בספר מוזכר ההקשר האקטואלי שבו נאמרו הדברים. בין השאר ניתן למצוא שם את הדברים שאמר הרב צבי יהודה לתלמידיו ששהו בכלא דמון לאחר שיצאו להפגין נגד הפעילות המיסיונרית במגרש הרוסים בירושלים.
בין היתר ניתן למצוא שם שיחה של הרצי"ה לברית מילה – דברים שאמר בברית המילה של בנו הבכור של הרב חיים דרוקמן – ראש ישיבת אור עציון.
ביום ב', כ"ד באדר א', התקיים טקס השקת ספרו של הרב הושע רבינוביץ, "מאורות הרצי"ה", בבית כנסת "אשל אלקנה" שבאלקנה. הנחה את הערב חבר הכנסת לשעבר, שאול יהלום. נשאו ברכות: הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא מכללת אורות ישראל שמטעמה ראה הספר אור, רב היישוב, הרב יהודה שטרן, ועורך הספר, הרב אליקים זית.
אורח הכבוד היה הרב צפניה דרורי, רבה של קריית שמונה וראש הישיבה, ששיבח מאוד את הספר והדגיש את ייחודו.
חתם את הערב המחבר, הרב הושע רבינוביץ, שהודה לבורא עולם על שזיכהו להגיע עד הלום.

הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא המכללה ומי שהביא בסופו של דבר את הספר "מאורות הרצי"ה" לדפוס, מציין: "תפקידה של מכללה הוא לא רק להעביר מידע לסטודנטיות בתחום הידע שאותו הן רוצות לרכוש, אלא גם להיות מצפן חברתי, אמוני, ולהוביל את החברה בתחומים השונים. כמכללה אקדמית דתית ציונית לחינוך, ראינו עצמנו מועמד טבעי להוציא את ספר השיחות של הרצי"ה זצ"ל, מורנו ורבנו, ולאפשר לכל עם ישראל ליהנות מפניני דבריו על התורה. כתלמידו של הרב, רגע הוצאת הספר הוא גם עבורי רגע מרגש ביותר, ואני שמח שהתאפשר לי לקחת חלק בהגשמת בקשתו של הרצי"ה".

רכישת הספר אפשרית, באלקנה (טלפון 03-9061228).
הפצה כללית: ספריית בית אל (טלפון 1-801700201)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה