יום שלישי, 21 ביוני 2011

כנס עמדות החמישי בנושא מנהיגות והנהגה

מאת הרב ד"ר משה רחימי
דיקן הלימודים, קמפוס אלקנה
כל מה שהאדם מתעלה יותר בצורתו הרוחנית, מרגיש הוא יותר את הערך הגדול של הרבים. הציבור מתחיל להיות חי בתוכיותו, בלבבו ועומק רצונו הוא מרגיש את הצרכים הרבים של הציבור, את גודל הערך של החיים, המפעמים בכללות הציבור, והוא עומד כולו לעיני רוחו כדמות חטיבה אחת. הוא מרגיש את המציאות הממשית של הציבור, ומתמלא אליו אהבה וכבוד אין קץ. ואז הרי הוא מתעלה להיות מנהיג ציבורי אידיאלי, מחשבותיו מתקדשות בקדושת הרבים, ומוסרו מתעלה להיות צדיק לרבים
(הראי"ה קוק, אורות הקודש, ג', עמ' קנה).

מנהיגות בכלל, ומנהיגות חינוכית בפרט, הם אתגר שימיו כימי עולם. מאדם הראשון והתמודדותו עם אשתו, עם בניו, עם העולם שסביבו, אפילו עם עצמו, ועד ימינו, אתגר זה יציב וקיים. ההיסטוריה האנושית חוותה דמויות רבות ושונות של מנהיגים: טובים ורעים, מוכשרים ונחשלים, מעצימים ומדכאים, חזקים וחלשים, אהודים ושנואים ועוד. העולם התברך ומתברך בראשונים, העולם סבל וסובל מהאחרונים. תורת המנהיגות המחנכת, לסוגיה ולגווניה, טעונה בירור וליבון בשאלה מהי מנהיגות ראויה וכיצד מובילים אליה.
כנס עמדו"ת החמישי הוקדש למנהיגות והנהגה, תוך שימת דגש על הפן החינוכי, ויעסוק בהיבטים מגוונים של סוגיה נכבדה זו. רבנים ואנשי חינוך, אנשי הגות ומחקר, אנשי מעשה ומומחים בתחום התכנסו בקמפוס המכללה ברחובות להצגת משנתם ומחקריהם. בין הנושאים שנדונו בכנס: מנהיגות רבנית, מנהיגות במערכת החינוך, מנהיגות צבאית, מנהיגות נשית, מנהיגות בשואה ואף מנהיגות הורית.
הכנס העשיר את הבאים ודברי הכנס ומסריו הופצו באמצעי התקשורת: רדיו, אינטרנט ועיתונות. אי"ה הרצאות הכנס ילוקטו לקובץ מדעי-אקדמי בסדרת ספרי עמדו"ת.

לצפייה בגלריית תמונות מהכנס, לחצו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה