יום ראשון, 17 בפברואר 2013

סדנה למתמחי קמפוס רחובות בנושא "מספרים סיפור"

מאת נתי פריד, דיקן סטודנטים, רכז התמחות בהוראה, אופק שלב א, קמפוס רחובות 

שנת ההתמחות מזמנת לסטודנטים אפשרויות של למידה תוך עשייה חינוכית והופכת את השנה הראשונה לעבודה למעניינת ולמאתגרת, תוך  קבלת ידע בתחומים "בוערים" ותמיכה ממנחה הסדנה ומחבריהם לקבוצת ההנחיה. 
בניתוח מסגרות עבודתם של המתמחים בקמפוס רחובות מצאנו שרובם מועסקים בבתי ספר יסודיים בכיתות א–ה וחלקם מלמדים בתלמודי תורה או במקביל למחנכות הכיתה.
ה"מוצר" המבוקש ביותר שעשוי לחבר את המורה עם כיתתו הוא הסיפור. תחושה זו, שהסיפור עשוי לפתור בעיות חינוכיות ומשמעותיות בכיתה, היא נחלת כל מורה. אין ספק שיש מורים כאלו שאמנות הסיפור "שגורה על פיהם" וכל מדרש או סיפור קצר הופך להיות מרתק ומרכז את תשומת לבם של כל הילדים, גם ה"מאתגרים" .
עם זאת, לרוב המורים קשה לספר סיפור בעיקר משום שנראה להם ש"יקלקלו" את הסיפור כיוון שאין הם שחקנים. במסגרת סדנאות הסטאז' אנו עורכים אפוא ימי עיון בנושאים שונים היכולים להועיל לכלל המתמחים.
החלטנו להקדיש את יום העיון בחנוכה לנושא "מספרים סיפור". הזמנו את ר' נפתלי פוקס, מנהל התיאטרון הדתי "נדודים", כדי שיקיים סדנה בנושא "כוחו של סיפור וכיצד מספרים".
ר' נפתלי, בעבר תלמיד ישיבת "עטרת כוהנים" ובוגר לימודי הוראה במכללתנו, עובד כרב גן וכמורה. מניסיונו למד שלסיפור יש כוח חינוכי רב וניתן באמצעותו להשיג מטרות רבות, כגון: הפנמת נושא, יצירת עניין, פתרון בעיות משמעת, אהבת תורה, קיום מצוות ועוד. את ניסיונו העשיר תרגם להכשרת מורים למספרי סיפורים.
בסדנה, ר' נפתלי מספר סיפורים, מחליף דמויות, ותוך כדי כך מלמד איך מספרים סיפור טוב, מהיכן לוקחים סיפורים ואיך מתרגמים אותם לעולם הילדים.
הסדנה זכתה להצלחה רבה, חיזקה במורים את ההכרה בחשיבות הסיפור ככלי חינוכי ונטעה בהם את האומץ לנסות דרך זו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה