יום ראשון, 10 במאי 2015

אירוע הוקרה לכוריאוגרפית והרקדנית הגב' אשרה אלקיים

מאת צוות המסלול למחול

ביום שלישי, ד' בניסן (24 במרץ), התקיים בקמפוס אלקנה אירוע הוקרה לכוריאוגרפית והרקדנית, הגב' אשרה אלקיים, מרצה במסלול למחול ותנועה, לרגל קבלתה את פרס שרת התרבות לאמנים ותיקים על תרומתה לתרבות בישראל. הפרס ע"ש אריק איינשטיין הוענק לגב' אלקיים בטקס ממלכתי שהתקיים במוזיאון תל אביב לאמנות.
התכנית נפתחה בדברי ברכה של הרב פרופ' נריה גוטל, נשיא המכללה. לאחר מכן הוקרנו קטעים מיצירותיה ותמונות מתוך עבודות מחול שיצרה ללהקת בת שבע, ללהקה הקיבוצית, ללהקת ענבל ועוד. גב' ציונה שבתאי, מבוגרות המסלול, שהייתה סטודנטית של אשרה וכתבה עליה את עבודת הסמינריון שלה, שיתפה בקטעים מתוך מחברותיה של אשרה שליוו את תהליך העבודה בסטודיו על היצירה  "אני הלכתי אז".
אשרה למדה אצל "כוהנת" המחול הגדולה מרתה גרהאם בניו יורק ולאחר מכן, בתחילת שנות השישים, למדה בבית הספר הגבוה לאמנויות "ג'וליארד". עם חזרתה לארץ היא הוזמנה ליצור עבור כל הלהקות הגדולות ועשייתה המקצועית מהווה אבן דרך משמעותית בצמיחת המחול בישראל.
לכבוד המאורע הגיעו מכתבי ברכה מרגשים מבוגרות, סטודנטיות וצוות המסלול למחול, אשר זכו ללמוד מאשרה ולספוג מאישיותה היוצרת הייחודית. 
מדברי הסטודנטיות: "מעבר לידע המקצועי, לימדת אותנו אנושיות, יצירתיות ואהבה למחול ובכלל לסובב אותנו"; "בכל מיני הזדמנויות שמענו אזכורים עלייך, ולאט לאט התברר לנו שאנחנו זוכות ללמוד אצל דמות כל כך מרכזית ומוערכת בעולם המחול, שבצניעות אופיינית חוסכת מאתנו את הידע הזה".
אנו מאחלות לאשרה עוד שנים רבות של יצירה ותרומה לתרבות בישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה