יום שלישי, 21 ביולי 2015

כנס מגמות מינהל החינוך

ד"ר חיים שקד,
יו"ר הכנס, מרצה בתכנית לתואר שני – ניהול וארגון מערכות חינוך

מכללת אורות ישראל אירחה השנה את כנס מגמות מינהל החינוך. תחום מינהל החינוך כולל נושאים שונים, כמו מנהיגות חינוכית, מדיניות חינוכית, תהליכי שינוי במערכות חינוך ועוד. אחת לשנה מתקיים כנס המשותף לכל המוסדות האקדמיים המלמדים תחום זה. השנה זכתה המכללה לארח את הכנס, תחת הכותרת "מנהיגות חינוכית בעידן של תמורות: מחקר ומעשה".
לכנס הגיעו משתתפים רבים: חוקרים שבאו להציג את מחקריהם; ראשי מכללות, ראשי חוגים וראשי תכניות, שבאו ללמוד על המחקרים העדכניים; מרצים וסטודנטים מאוניברסיטאות ומכללות; ואורחים רבים נוספים. עבור רבים ממשתפי הכנס הייתה זו הפעם הראשונה שבה הם מגיעים לקמפוס אלקנה של המכללה, ולחלק מהם היה זה ביקור נדיר "מעבר לקו הירוק".
הרב פרופ' נריה גוטל בירך את באי הכנס תוך שהוא קושר את תכני הכנס לדמויות מפרשות השבוע – משה רבנו ובלעם הרשע. הכנס נפתח בהרצאות של פרופ' יונתן הלוי, מנהל המרכז הרפואי שערי צדק, שהשווה בין המנהיגות בתחום הרפואה למנהיגות בתחום החינוך, ושל גב' דלית שטאובר, מנכ"לית משרד החינוך לשעבר, שהגדירה את מטרותיה העכשוויות של מערכת החינוך ושל מנהיגיה.
החלק המרכזי של הכנס היה המושבים המקבילים. התקיימו שמונה מושבים שבהם הוצגו 38 מחקרים הנערכים בימים אלה בתחום מינהל החינוך. המחקרים עוסקים בנושאים המעסיקים כעת את מערכת החינוך ואת מנהיגיה, כמו רפורמות, תקשוב, הכשרת מנהיגי חינוך ועוד. את המחקרים הציגו 59 חוקרים שבאו מ-14 מוסדות אקדמיים שונים. היו אלה חוקרות וחוקרים, ותיקים וצעירים, יהודים וערבים, מהארץ ומהעולם, בהרצאות ובפוסטרים – מגוון שהעשיר את החוויה האקדמית.
מושב הסיום הציג את המנהיגות החינוכית מנקודת מבט נוספת – חווייתית אמנותית, כאשר כלל באי הכנס נטלו חלק בתאטרון משתף (פלייבק) שעסק במנהיגות חינוכית. ועדת הכנס חתמה את היום בתודה לכל צוות המכללה שנרתם בכל מאודו להצלחה. הכנס זכה לתגובות נלהבות מכל משתתפיו, ששיבחו הן את הרמה האקדמית הן את הארגון הלוגיסטי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה