יום ראשון, 31 בינואר 2016

"קבעי עתים לתורה"

מאת הרב מתניה ידיד
מרכז תחום חינוך אמוני ומלמד במכון הגבוה לחינוך ואמונה, קמפוס אלקנה

קצב החיים של האדם המודרני, החי ביום וגם בלילה, מפתח קריירה וחיי משפחה לצד חיי פנאי ותחביבים, אינו מאפשר לו תמיד לקחת פסק זמן ולו של שעה או שעתיים בשבוע כדי לעסוק בחיי הרוח שלו, בפיתוח העולם הפנימי ובהכוונת חייו למקום שאליו הוא רוצה להגיע. כשחכמינו ציוו "קבע עתים לתורה" הם רצו שהאדם ייקח את פסק הזמן, יעצור את חייו לזמן מה ויעמיק בתורה ובעולמו הרוחני, וממילא יקבלו גם שאר המרחבים של חייו משמעות אחרת.
לשם כך קמה קבוצה של בנות, בוגרות המכון לחינוך ואמונה, שעל אף שסיימו את לימודיהן במכללה ורובן ככולן כבר משמשות כמורות במוסדות שונים, החליטו לקחת פסק זמן של שעה וחצי ללימוד משותף על עבודת הנפש תוך חיבור אל חיי הכלל על ידי לימוד של אורות הקודש, חלק ג, העוסק במוסר הקודש. הפנייה למכללה נעשתה מתוך הכרה שהמכללה אינה אך ורק מוסד אקדמי לחינוך, אלא היא מעצבת את דמות המחנך, את אישיותו ואת עולמו הרוחני גם לאחר שנות הלימוד הפורמליות של המכללה.
הלימוד מתקיים מדי יום שלישי בשעה 18:30 בחדר הישיבות הסמוך למשרדי ההנהלה.
כל בוגרות המכללה המעוניינות בקביעת עתים לעבודת הנפש, מוזמנות להצטרף ללימוד, ואכן חבורת הלימוד גדלה והולכת מפעם לפעם.
הלימוד עשיר בדוגמאות מעולמן של המחנכות ודילמות אמוניות העולות במהלך עבודת החינוך. טווח הגילאים של המשתתפות בשיעור הוא רחב, החל ממורות ותיקות ועד למורות בשנתן הראשונה, דבר שמעמיק את השיח בשיעור ומהווה מפגש בין עולמות חינוך שונים.
אנו רואים ביוזמה כזאת שהועלתה מצד בוגרות המכללה את האווירה שמכללת אורות ישראל מעניקה לבנות, חיי רוח לצד חיי מעשה תוך התמדה בלתי פוסקת בפיתוח העולם הפנימי והרוחני.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה