יום חמישי, 2 בפברואר 2012

חורף של עשייה

אז מה היה לנו בחודש כסלו? כיצד האגודה פועלת בנושא המאבק נגד ההסכם שמד"א חתום עליו? מה מתוכנן לחודש הקרוב?

לאחר דצמבר שחון, אנו מברכים את הגשם אשר מתחיל להגיע למחוזותינו ולשטוף כל פינה.
דווקא בחסות שמיכת החורף מתרחשת נביטה וצמיחה בלתי פוסקת של הרקפת והנרקיס, הסביון והכלנית ועוד רבים וטובים.
גם באגודה יש חורף של עשייה. האגודה פועלת במרץ וללא לאות כדי לזרוע נקודות של אור בתוך תקופה זו של השנה.

פתחנו את חודש כסלו בחלוקת שוקו וקרואסונים לכלל הסטודנטיות במכללה כאשר ברקע התנגנה מוזיקה כיפית והייתה אווירה נעימה. כך יצאנו לשבוע עבודה מעשית מלאות בכוחות לעשייה ברחבי האולפנות, בבתי ספר יסודיים ותיכוניים ובגנים.

אין חנוכה בלי סופגניות, ולפני היציאה לחופשה העמדנו שולחנות מלאים כל טוב ברחבת המכללה: שוקולדים, סוכריות, מגוון סירופים רחב, קצפות וריבות, והסטודנטיות מילאו את הסופגניות הריקות לפי טעמן האישי. היה מרענן וטעים.

בתאריך י"א בכסלו האגודה תכננה לקיים התרמת דם בקמפוס אלקנה. שבוע קודם לכן הובא לידיעתנו הסכם ההבנות אשר נחתם בין מד"א, הצלב האדום והסהר האדום, אשר אומר באלו המילים: "MDA יוודא שאין לו סניפים מחוץ לגבולות המוכרים מבחינה בינלאומית של מדינת ישראל". כלומר מד"א לא ייתן שירות מעבר לגבולות 67' על כל המשתמע מכך.
בעקבות פרסום ההסכם והורדת הסמלים של מד"א ביהודה ובשומרון, היישובים פדואל ותפוח החרימו את מד"א ולא ביצעו התרמת דם ביישובם. אנו כאגודה החלטנו לחבור למחאה הכואבת נגד הכניעה המשפילה של מנכ"ל מד"א לתכתיבים של ארגון הצלב האדום, וביטלנו את התרמת הדם במכללה, בצירוף מכתב המבהיר את עמדתנו ואשר נשלח למנכ"ל מד"א.

בהמשך החרפנו את המאבק והתאגדנו שש אגודות סטודנטים יחד עם ועד מתיישבי שומרון כנגד ההסכם שעליו חתמה מד"א. יצאנו לתקשורת בגלי צה"ל, ברשת מורשת, בערוץ שבע, במעריב, בגלי ישראל ובמקור ראשון.

עם זאת הוגשה הצעת חוק על ידי חבר הכנסת אריה אלדד ועליה חתומים חברי הכנסת זבולון אורלב, דוד רותם, זאב אלקין, אברהם מיכאלי, אורי אריאל ויריב לוין.
הצעת החוק אומרת "לא לתת לארגון מגן דוד אדום בלעדיות על הסמל", זאת אומרת להעביר את הבלעדיות הנתונה למד"א לחברה ממשלתית.
כצעד אחרון וחותם למחאה אנו נארגן מחאות בחוץ מול בית ראש הממשלה. לשם כך נצטרך את עזרתכן כי ללא תמיכה ועשייה מצד הסטודנטיות במכללה לא נוכל להשיג ולפעול כנגד מטרות ההסכם.
האם ייתכן שבזמן שממשלת ישראל לא מנהלת משא ומתן על סוגיית הגבולות, במד"א כבר החליטו לוותר על שטחים בריבונות ישראלית ועל סמלי הריבונות הללו???
לפרטים נוספים ולהצטרפות למאבק אתן מוזמנות לשלוח מייל לכתובת aguda.orot@gmail.com

ביום שני, כ"ח בטבת, התקיים פאנל בהשתתפות הרבנית נעמי שחור והרבנית יעל צהר בנושא: בחירת בן זוג – האם זה זה?! איך אוכל להחליט אם כן או לא?!
הפאנל היה מרתק, מעניין, ומאתגר.

מעכשיו אין תירוצים – לומדים לנצל את הזמן!
סדנה מיוחדת עם מרצה מקצועית בתחום ניהול זמן, התקיימה במכללה ביום שני, כ"א בטבת.
הפסקה פעילה ומיוחדת התקיימה בראש חודש שבט, עם מוזיקה ואוכל באווירת החודש.

מחכות לראותכן במגוון הפעילויות והאירועים המתוכננים בהמשך במיוחד בשבילכן!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה