יום חמישי, 2 בפברואר 2012

טיול עובדי המנהלה

"זאת חנוכת", ב' בטבת תשע"ב, 28 בדצמבר 2011
מאת שרה כץ

"ארץ חטה ושערה, וגפן ותאנה ורמון; ארץ זית שמן, ודבש" (דברים ח, ח).
ב"זאת חנוכת", ב' בטבת תשע"ב, כמנהגנו מדי חנוכה, יצאנו מאלקנה לטיול בחבל מודיעין ובנימין בהדרכת המדריך נעים ההליכות אסף ארזי מחברת "משקפת".

תחנתנו הראשונה הייתה ביישוב "נעלה" ומתצפית המשקיפה לעבר חבל מודיעין שִחזרנו את עלייתם של החשמונאים בעת המרד מהמישור להרי גופנא התלולים. קיבלנו הסבר על אתר הקרבות של יחידה 101 בשנות החמישים והמשכנו לעבר בית הקפה "בד בבד" ביישוב "טלמון" שבו מצוי גם בית בד תיירותי מודרני. בחצר מקורה הבנויה בראש גבעה המשקיפה על נוף מדהים חיממנו את גופנו בשתייה חמה ובעוגות ושאפנו לריאותינו אוויר הרים צלול. הקשבנו להסבר מעניין על נטיעת עצי זית, גידולם ותהליך ייצור שמן הזית במקום.
תחנתנו הבאה הייתה ביישוב "נווה צוף" (חלמיש). הוסבר לנו על המבנה הגאולוגי והטופוגרפי של האזור, ומשם המשכנו את נסיעתנו למזרח חבל בנימין תוך סקירת האתרים השונים אשר לאורך הדרך.
בשעות הצהריים הגענו ליישוב "פסגות", למרכז המבקרים "נחלת בנימין". שם למדנו על ייצור היין במקום, צפינו בסרט עלילתי בנושא השיבה והאחיזה בקרקע באזור וחזרת עם ישראל לנחלת אבותיו ונהנינו ממשחק טריוויה מרתק בנושאים הקשורים להיסטוריה של ארץ ישראל.
עם סיום הסרט, המשחק וההסבר על תהליך ייצור היין על סוגיו השונים סעדנו את לבנו בארוחת צהריים מזינה וטעימה באווירה נעימה ושמענו שיעור מפי הרב פרופ' נריה גוטל בנושא "מי בעצם היה כוהן גדול: מתתיהו, יוחנן או שניהם?"
זכינו בחוויה נפלאה ופגשנו אנשים מדהימים מעוררי השראה עם חזון וראייה לעתיד, אנשים שהשקיעו את כספם, את זמנם ואת כוחותיהם וזכו להגשים את חלומם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה