יום שלישי, 1 במאי 2012

מכללת אורות ישראל "מרימה את הכפפה"!


תכנית ייחודית להסבת אקדמאים להוראה בגיל הרך: הירתמות למשימה הלאומית
תכנית מואצת להסבת אקדמאים להוראה בגיל הרך נפתחה בקמפוס רחובות של מכללת אורות ישראל. התכנית נבנתה לאור היערכות משרד החינוך ליישום המלצות ועדת טרכטנברג לקליטת ילדים בני שלוש שנים במסגרת חינוך חינם.

מדינת ישראל הגדירה את התכנית כמשימה לאומית ומכללת אורות ישראל היא היחידה בין מכללות החמ"ד שזכתה בהרשאה לממש את התכנית המואצת להכשרת אקדמאים לעבודה בגני החמ"ד.

נשיא מכללת אורות ישראל, הרב פרופ' נריה גוטל, אמר כי "מסתבר שיש אנשים, בעיקר נשים במקרה שלנו, שמגיעים בשלב מסוים בחייהם למסקנה שייעוד חייהם הוא חינוך ולאו דווקא עבודה במקצוע שאותו למדו באקדמיה בצעירותם, ואני מברך על כך".
תלמידות התכנית תלמדנה השנה יומיים בשבוע בשעות אחר הצהריים, ויומיים בשבוע תתנסינה בעבודה מעשית בגני ילדים, בליווי מודרך. בחודשי הקיץ הלימודים ייערכו בימים מרוכזים. ד"ר יעל שגב וד"ר עידית ליוש בנו את התכנית ומופקדות על מימושה. הן משוכנעות אמנם כי הכשרה מיטבית מתקיימת במסלול הרגיל הקיים במכללה, ועם זאת, "עת לעשות לה' הפרו תורתך". מתוך תחושת שליחות והירתמות למצב החירום שנוצר, ומתוך הכרת מקומה החשוב של הגננת בהתפתחות הרגשית התקינה של הילדים, הסכימה המכללה להיות שותפה ב"הרמת הכפפה", ולבנות מסלול מואץ למועמדות איכותיות, בעלות מוטיבציה גדולה להגשים את חלום חייהן להיות גננות. מסיבה זו, המועמדות שהתקבלו נבחרו בקפידה כך שווידאנו כי המטרה העיקרית שלהן היא שילובן של בעלות תואר אקדמי במערכת החינוך. כך תימשך המגמה השלטת בשנים האחרונות: הפיכת הלימודים בגיל הרך למשמעותיים יותר וטיפוח הרמה המקצועית אשר אליה אנו חותרים כל העת בהכשרת מחנכים ומחנכות לטיפול בגיל הרך.

לא למותר לציין כי התשלום לתכנית מורכב מהלוואה מותנית המוענקת על ידי משרד החינוך בתנאים נוחים במיוחד. לאחר ארבע שנים של עבודה מחצית מההלוואה הופכת למענק! הדבר מבטא בהחלט את הכרת המדינה בתכנית זו כ"משימה לאומית". בשעת כתיבת מילים אלה נותרו עוד מספר מקומות בודדים לרישום לתכנית במכללת אורות ישראל; לא בטוח שגם בשעת פרסומם...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה