יום רביעי, 28 בינואר 2015

סיור של המכון הגבוה ללימודי חינוך ואמונה ביישוב טלמון ומפגש עם בת-גלים שער

מאת הרב יונה גודמן,
ראש המכון הגבוה ללימודי חינוך ואמונה בימינו

בערב חורפי סוער יצאו סטודנטיות המכון ללימודי חינוך ואמונה, בראשות הרב יונה גודמן, לסיור ביישוב טלמון ולמפגש עם בת-גלים שער, אמו של גיל-עד הי"ד. ערב העיון התחלק לשלושה חלקים: בחלק הראשון סיירו הבנות ב"חאן" רב ממדים שבנה הנוער של טלמון במו ידיו במשך ימי הקיץ הארוכים, בתקופת החיפושים והאבל ובעת מבצע צוק איתן. המפגש עם המקום יצר דיון עומק על דרכים שבהן ניתן לתעל ולכוון אנרגיות של נוער בעת שהוא סוער ונסער.
בשלב השני התקיים מפגש ודיון עומק עם רב היישוב טלמון, הרב רמי ברכיהו. הוא שיתף את הבנות באתגרים הייחודיים שאִתם הוא נפגש כרבה של קהילה שהתמודדה עם ימי ספק ועם אסון כה כבד. הוא שיתף את הבנות בשיקולים שהובילו לבחירת יאיר לפיד לשאת הספד בהלוויה (בין השאר, "כדי להראות שהרצון ליצור חיבור בין בעלי פלוגתא לא נבע רק ממצוקת ימי החיפושים"). למותר לציין שהדברים עוררו דיון רחב ועקרוני...
השלב האחרון, שהיווה שיא בביקור, היה שיחה של בת-גלים ואופיר שער בסלון ביתם. ההורים דיברו בצורה גלויה על ימי הקושי ועל דרכי ההתמודדות; סיפרו על גיל-עד ועל המפגש החי עִם עַם ישראל בשעותיו היפות. המפגש המרגש הסתיים בדיון בשאלה מה כל אחד מאִתנו יכול וצריך ללמוד מהקיץ האחרון בכלל ומעוצמות האחדות בעם ישראל שהתגלו בו בפרט.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה