יום חמישי, 2 ביוני 2016

כנס עמדו"ת העשירי

הרב ד"ר יחיאל לאש,
דיקן הלימודים בקמפוס רחובות ומרכז הכנס

כנס עמדו"ת העשירי, בנושא "תמורות זהות – זרמים אידאולוגיים בחברה הישראלית, מגמות, שינויים והתפתחויות", התקיים ביום רביעי, י' באייר תשע"ו (18 במאי 2016) בקמפוס אלקנה.
לכנס התקבלה ברכתו הכתובה של נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, בה הוא מברך את המכללה והעומד בראשה, ומתייחס בהרחבה לנושא הכנס:
השותפות של כל הגורמים בחברה הישראלית, כחברה מלוכדת, להשגת מטרות משותפות. מתוך דבריו: "האתגר המרכזי העומד בפנינו הוא היכולת להבין שהחברה הישראלית היום משנה את פניה [...] אני מאמין שלאנשי החינוך יש תפקיד קריטי ביכולתנו לבסס אמון בין הקבוצות השונות, ולאפשר שותפות אמיתית במדינת ישראל. שותפות אין פרושה חזרה למדיניות "כור היתוך" [...] אנשי החינוך שהוכשרו לתפקידם ארוכות, וזהותם הפנימית יציבה ונהירה להם, רק להם יש את היכולת להנחיל הלאה חינוך לסובלנות והכלה של האחר, באופן שאינו מאיים על הזהות הייחודית של כל שבט ושבט".
המושב הראשון של הכנס התקיים באודיטוריום המכללה. הכנס נפתח בדברי ברכה שנשאו הרב פרופ' נריה גוטל – נשיא המכללה ופרופ' ישראל ריץ' – יו"ר המועצה האקדמית של המכללה. לאחר דברי הברכה שמעו המשתתפים את הרצאתו המעניינת של פרופ' אשר כהן, חבר המחלקה למדעי המדינה באוניברסיטת בר-אילן, בנושא "מגן דוד בסבך הזהויות: ציונות, יהדות, דמוקרטיה". לאחריה התקיים פנל מרתק ומשמעותי בנושא: "זרמים אידאולוגיים מנוגדים: ייחודיות ושותפות בעת מחלוקת", בהשתתפות מר דני הירשברג – מזכ"ל תנועת בני עקיבא ומר רועי יסוד – מזכ"ל תנועת הנוער העובד והלומד. את הפנל הנחה הרב יונה גודמן.
בהמשך היום התקיימו שישה מושבי הרצאות שעסקו בנושאים הבאים: חינוך וגרעינים תורניים, זהות ישראלית, ביכורי מחקר – מצוינות, השפעות ותמורות בציונות הדתית, הוראה, פדגוגיה וקהילות, תמורות פנים מגדריות.
ברובם של המושבים התמלאו אולמות ההרצאה עד אפס מקום וההדים שנשמעו מפי המשתתפים היו חיוביים ביותר.
יש לציין כי ההרצאות נבחרו בקפידה על ידי הוועדה האקדמית של הכנס, מבין הצעות רבות שהוגשו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה