יום חמישי, 2 ביוני 2016

יום עיון למשתתפי תכנית תספ"ה

מאת הרב ד"ר יוחנן קאפח,
דיקן הסטודנטים, קמפוס רחובות

המכללה הצטרפה השנה למכללות המקיימות את תכנית תספ"ה (תקווה באמהרית) המיועדת לסטודנטים בני הקהילה האתיופית. במסגרת זו מקבלים הסטודנטים העשרות בתחומי דעת שונים.
לאחרונה קיימנו יום סיור עשיר וגדוש בפעילות בקריית גת. נפגשנו עם סגנית ראש העיר, גב' שולמית סהלו, לשיחה ארוכה על הכוח לפעול בתוך המערכת המוניציפלית, גם באמצעים מועטים ובזכות כוח הרצון. גב' סהלו ציינה את התהליך המדהים שעוברת העיר, מעיירת פיתוח הסובלת מתדמית נמוכה לעיר בפיתוח מואץ וכו'. חשוב לציין שהגב' סהלו היא בת הקהילה האתיופית ואשה דתייה.
דוברת העירייה ליוותה אותנו בסיור באתרים שונים בעיר בדגש על מרכזי הפיתוח הטכנולוגיים ומתן ביטוי לחשיבות שבזיהוי מוקדם ככל האפשר של שינויים עתידיים.
משם נסענו לביקור בכפר אתכלית-ביתא ישראל ונחשפנו שם לעושר התרבותי של העדה האתיופית. בכפר שוחח עם הסטודנטים הרב משה סולומון, מנכ"ל עמותת הנני, שהוא בן העדה וסא"ל במילואים.
לאחר מכן הגענו למנהלת תנופה וקיימנו דיון מרתק על כל חוויות היום. קינחנו בשיחה של הפסיכולוג העירוני.
הסטודנטים המשתתפים בתכנית באים מכלל מסלולי ההתמחות והתכניות השונות המתקיימות במכללה: סדירים, בני ישיבות והסבת אקדמאים. חלק גדול מהם משלבים במקביל ללימודיהם במכללה גם לימודים לרבנות. הביקור התנהל באווירה יפה ומרוממת וניכר שהשיג את ייעודו לעיצובם כמנהיגי קהילות ומחנכים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה