יום חמישי, 2 ביוני 2016

מפגש לימודי משותף במסלול למחול מכללת אורות ישראל ומכללת סמינר הקיבוצים

מאת ד"ר לילך שליט
מרצה לכתב תנועה אשכול-וכמן ומדריכה פדגוגית


לאחרונה אירחו סטודנטיות שנה ג במסלול למחול במכללת אורות ישראל בקמפוס אלקנה את הסטודנטיות במסלול למחול ממכללת סמינר הקיבוצים, למפגש לימודי-חווייתי משותף. המפגש נפתח בברכתו של נשיא מכללת אורות ישראל, הרב פרופ' נריה גוטל, שכיבד את המשתתפות בנוכחותו. הרב גוטל דיבר על אודות חשיבות המחול ככוח מלכד מתוך המקורות. לאחר פעילות היכרות ראשונית, עיקר המפגש התמקד בנושא הקשור להתמחות המקצועית – כתב תנועה אשכול-וכמן, תחום הנלמד בשתי המכללות. הסטודנטיות לימדו אחת את רעותה והתנסו יחדיו בלמידת חומר תנועתי חדש מן הטקסט הכתוב בכתב תנועה. הן קראו, ביצעו ורקדו במשותף ריקוד לכבוד חג הפסח הקרב ובא.
תודתנו נתונה לגב' טליה פרלשטיין, ראש המסלול למחול ותנועה, שתמכה בכל מאודה בקיום המפגש; לד"ר שלומית עופר, ראש בית הספר לאמנויות המחול במכללת סמינר הקיבוצים, שנענתה ליזמה; ולד"ר טלי רונן, מדריכה פדגוגית ממכללת סמינר הקיבוצים, שליוותה את הסטודנטיות ועזרה בכל הנדרש.
אני מאחלת לכולנו המשך מפגשים מעשירים, מלמדים ומהנים.
מצורפים מעט מן הרשמים של הסטודנטיות:
"המפגש היה מעניין ביותר, קצר מדי, ושמחתי להכיר בנות כל כך מקסימות וכל כך דומות לנו ובכל כך הרבה מובנים. חוויה מאוד משמעותית ובהחלט מקרבת לבבות"; "השיעור המשותף היה מאוד מיוחד בגלל שלכל קבוצה הייתה אפשרות להיות גם לומדת וגם מלמדת. אני באמת חושבת שכתב תנועה זה השיעור המתאים ביותר למפגש כזה של מורות לעתיד"; "המפגש היה מאוד מעשיר ומרתק. אני חושבת שהמפגש הזה לא צריך להסתיים כאן, אלא להמשיך, פעם לכאן ופעם לכאן"; "עבורי זה היה מאוד משמעותי להיפגש עם בנות ממגזר אחר וחיים אחרים לגמרי עם תחום עניין משותף לשלנו ולראות איך התחום עניין הזה עולה על כל דבר ומחבר בין עולמות. אני חושבת שצריך להמשיך לקיים את המפגש הזה מדי שנה כדי שכמה שיותר בנות ייחשפו לזה. נשארתי אתמול לאחר המפגש עם עוד הרבה שאלות בראש שלא הספקתי לשאול. סה"כ היה מעולה לדעתי ומאוד מעשיר את שני הצדדים"; "באופן אישי מאוד נהניתי מהמפגש. ממש עניין אותי לראות בנות שגם לומדות מחול כמוני רק במקום אחר. המפגש באמת היה מבורך ובונוס אמיתי עבור הכיתה שלנו, לצאת מהבועה ולהכיר דברים אחרים שדומים אך גם שונים. אני ממש שמחה שבחרת בנו ואני ממש מרגישה שזכינו בזה כי ההיכרות אתן היא בהחלט זכות".
רצ"ב תמונה של נשיא מכללת אורות ישראל, הרב פרופ' נריה גוטל, בשיחתו בפתיחת המפגש של הסטודנטיות מסמינר הקיבוצים עם הסטודנטיות ממכללת אורות ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה