יום חמישי, 2 ביוני 2016

בימת עיון בקמפוס אלקנה לקראת פסח בסימן "את אחי אנוכי מבקש"

"אח רחוק- שכן קרוב:  מגזרים בחברה הישראלית" – במסגרת בימת עיון ייחודית שהתקיימה לפני חג הפסח נחשפו הסטודנטיות לשיחות של נציגים ממגוון מגזרים ולקחו חלק בדיון חינוכי על כור ההיתוך ומשמעויותיו בשדה החינוך.

לקראת חג הפסח התקיימה בימת עיון לכלל הסטודנטיות הלומדות בקמפוס אלקנה בנושא:
" את אחי אנוכי מבקש: ריבוי זהויות ותרבויות בדור הגאולה". את היום פתחה דיקנית הסטודנטיות, הרבנית ד"ר לאה ויזל, בשיחה על המפגש עם כור ההיתוך בכיתה. בדבריה, ביקשה להתחקות אחר מקור הביטוי "כור ההיתוך" ומשמעותו והצביעה על השינויים החברתיים שחלו מאז מדיניות "כור ההיתוך" שנהגה  בראשית שנותיה של המדינה וביקשה לייצר דמות ישראלי אחידה ועד לתפיסה המקובלת כיום הרואה יופי ויתרון במגוון התרבויות הקיימות בישראל.
בהמשך, התפצלו הסטודנטיות , לפי בחירה, למגוון שיחות שפתחו צוהר למגוון מגזרים בחברה הישראלית, ובכללן: צוהר לעולם החרדי שהציג ר' שלמה קוק, סופר ועיתונאי חרדי, "אחותי החילונית: מי את?" שהעבירה גב' חן קדם, מרצה במכינה לנשים לפני צבא, שיחה של משה סלומון, ראש ארגון "הנני" ששוחח עם השומעות על הקהילה של העולים מאתיופיה, ד"ר יוסי לונדין, מרצה להיסטוריה ולאזרחות במכללה, שהציג את הדילמה המורכבת  של עיצוב הזיכרון ההיסטורי בספרי ההיסטוריה, וד"ר ציפי ריין שעסקה בנישואים בין-עדתיים  ובשאלה איך לעשות זאת נכון? .
החלק העיוני נסגר בשיחת סיכום של הרב מתניה ידיד , רכז תחום חינוך אמוני במכללה, שהתמקד בצורך הבסיסי בהיכרות ובכיבוד של השונות, בבחינת "כגודל הידיעה- גודל האהבה".
בימת העיון נחתמה בהופעה ושיח של היוצר ג'קי לוי שנגע בנושאים עמוקים בהומור רב. בסוף היום יצאו סטודנטיות רבות עם "טעם של עוד" ונקודות למחשבה על המפגש הקצר עם האחר.
יתר על כן, אף ממעבירי היחידות התקבל פידבק נלהב של מפגש עם סטודנטיות מעמיקות ואכפתיות. כך, למשל, התבטא ר' שלמה קוק במייל ששלח לדיקנית, ואף כתב על כך בעלון שהוא מוציא לציבור החרדי. (לקישור ללחוץ כאן)
"נהניתי להעביר את ההרצאה בפני הסטודנטיות. הן היו קשובות, מעמיקות, ואף שאלו שאלות.
בשאלותיהן ניכרו השאיפות הרוחניות הגבוהות שלהן והתפילה לאחדות ישראל בין כל גווני האוכלוסייה הדתית-חרדית. אשרייך שאת מעמידה דור מיוחד כל-כך, שבוודאי יאיר את שדה החינוך, למען דור העתיד, בדרך התורה".
מסתבר שוב שמפגש בלתי אמצעי מוליד תוספת של אהבת חינם..

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה